Архів
П’ятниця,
6 грудня 2019 року

№ 95 (19742)
  Про нас
  Реклама
  Поточний номер
ico   Передплата

Шукати фразу повністю
      У номері:Добрий господарВесела світлицяНаша пошта
  Версія для друку          На головну
  • Освіта

Не знаннями єдиними

Олена БЕГМА.

У 26 школах у різних областях розпочалось упровадження нової для вітчизняної загальної освіти навчальної дисципліни — програми з розвитку м’яких навичок. Незабаром, зазначають у Міносвіти, вона стане обов’язковою для всіх.

ВЛАСНЕ, що таке м’які навички? Це узагальнений психологічний термін, який позначається абревіатурою СЕЕН — соціально-емоційні та етичні навички. Так само називається і уведена наказом МОН поки що в обраних навчальних закладах нова шкільна дисципліна. Згідно з повідомленням, її розроблено з урахуванням нашої національної ментальності, утім, за підтримки експертів дослідницького Університету Еморі (США, Атланта, штат Джорджія). Відповідні напрацювання цих фахівців уже мають багаторічний успішний досвід запровадження у загальноосвітніх закладах Сполучених Штатів, Великої Британії, Німеччини, Японії, Швеції, Швейцарії, Австралії та інших країн.

За великим рахунком, ідеться про усталену культуру поведінки вдома, на роботі, загалом у різних громадських місцях. Аби людина була соціальна, себто здатна вибудовувати дружні (читай: гармонійні) стосунки з оточуючими. До м’яких навичок, наприклад, можна зарахувати вміння зважати на чужу думку і за потреби аргументовано обстоювати свою стресостійкість — коректне поводження у конфліктній ситуації. Більшість, потрапляючи у подібне становище, зривається, дає волю емоціям, про що нерідко потім шкодує. Зрештою, для кожного є важливим уміння критично мислити, розв’язувати складні завдання, співпрацювати у команді.

І хоч багато чого залежить від вродженої вдачі, м’яких навичок дитину потрібно навчати. І не лише в родині, а й у колективі однолітків, який недарма називають найліпшою початковою життєвою практикою. Адже щоб стати успішним у дорослому житті, просто хороших знань із тих же шкільних предметів або вже й набутих професійних, вузькопрофільних, далеко не завжди буває достатньо. Часто саме через відсутність елементарних комунікативних навичок розумна і талановита людина виявляється нездатною успішно реалізуватись у житті.

«М’які навички є обов’язковою компетентністю, якою має володіти кожний випускник Нової української школи. До нової програми включено не лише конкретні психологічні тренінги, а й нові наукові дані про те, як «працюють» емоції, інтелект, розум людини», — йдеться у заяві МОН.

Що ж, побачимо, що з цієї ініціативи МОН вийде. Адже новий предмет і справді незвичний. Цікаво було б поспостерігати за, скажімо, практичними заняттями, коли у класі педагог пропонує учням вирішити якусь конфліктну ситуацію. Нехай усе відбуватиметься у формі гри, але наставник має на ходу коригувати поведінку вихованців, направляти їх, так би мовити, у потрібне психологічно-емоційне русло. Тут, погодьтеся, багато чого залежить не тільки від професійної підготовки педагога, а й морального авторитету серед дітей. Де, питається, набрати стільки фахових учителів-психологів?

Версія для друку          На головну
  • З повідомлень інформагентств
«Куй залізо, не відходячи від каси»
Читати
Роздержавитись шикуйсь!
Читати
Заборонять законодавчо
Читати
Шлях на Захід
Читати
Домовилися щодо нафти
Читати
Наші умови «неприйнятні»
Читати
Скандал в аграрній науковій спільноті
Читати





При використанні наших публікацій посилання на «Сільські Вісті» обов’язкове