Архів
Середа,
7 березня 2018 року

№ 18 (19565)
  Про нас
  Реклама
  Поточний номер
ico   Передплата

Шукати фразу повністю
      У номері:Добрий господарВесела світлицяНаша поштаВербиченька
  • За рубежем
Перемогли євроскептики і друзі РФ

ІТАЛІЯ. Прем’єр-міністр іде у відставку через провал його партії на парламентських виборах.

Докладніше...
Нарешті є «велика коаліція»

НІМЕЧЧИНА. Соціал-демократи підтримали створення коаліції з правоцентристським блоком Ангели Меркель.

Докладніше...
Македонські пристрасті

У МАКЕДОНІЇ відбуваються масові протести проти перейменування країни.

Докладніше...
Заручники воєнного конфлікту

СИРІЯ. У Східну Гуту прибула автоколона з гуманітарною допомогою від ООН.

Докладніше...
Політичний маневр

ІЗРАЇЛЬ оголосив про готовність до прямих переговорів із Палестиною.

Докладніше...
Криза у верхах загострюється

СЛОВАЧЧИНА. Резонансне вбивство журналіста, який звинуватив уряд у корупції, спровокувало політичну кризу.

Докладніше...
Знову трусонуло

ІРАН. На півночі стався землетрус магнітудою 5,0.

Докладніше...
Версія для друку          На головну
  • Отакої!

Привітали здорожчанням

Леонід ЛОГВИНЕНКО.

Харківська влада «привітала» харків’ян із весною, підвищивши на 18-20 відсотків вартість проїзду в маршрутках. Відтепер він коштуватиме у середньому 7-8 гривень.

ДИРЕКТОР Департаменту інфраструктури міськради Сергій Дульфан пояснює причини зміни тарифу: зростання цін на запчастини, пальне, електроенергію, мінімальної зарплати і дефіцит водіїв. Розрахунки фірм-перевізників погоджені з міськрадою. Пересічним пасажирам нічого не залишається, як вірити пану Дульфану на слово, адже конкретних розрахунків структури тарифу (що і скільки становить у вартості квитка) ніхто з них не бачив. Тут все, як із комунальними тарифами: назвала влада ціну — то приймай на віру.

Однак українець, перш ніж у щось повірити, повинен його помацати. Приміром, кажуть, що перевезення пасажирів збиткове. От візьмемо 41-й маршрут. Довжина його не більш як чотири кілометри. Отож питання риторичне: чи збитковий він при вартості проїзду шість грн, коли автобуси завжди забиті пасажирами?

Однією з мотивацій підвищення тарифу також називають збільшення мінімального рівня зарплати. Однак відомо, що за мінімалку жоден водій на маршруті не працюватиме. Можливо, офіційно це так, а насправді водії маршруток мають можливість отримувати додатковий зиск, адже пасажири, платячи за проїзд готівкою, не отримують квитків. Звісно, основна маса виручки йде власникам маршрутів, але щось перепадає і водіям. В оголошеннях, розклеєних в автобусах, запрошуючи водіїв на роботу, їм обіцяють зар­плату від 10 тис. грн.

З 1 грудня 2017 року в Харкові вперше в Україні введено систему оплати проїзду в трамваях і тролейбусах з допомогою єдиного електронного квитка. Його запровадження певною мірою допомагає навести лад в обліку пільговиків та питанні контролю оплати проїзду. Однак це не стосується приватних маршрутів, де і далі обертається готівка. За цю неконтрольовану систему і водії маршруток, і їхні роботодавці стоять намертво.

Аби упорядкувати перевезення, вже давно слід монетаризувати пільги для пенсіонерів та інших категорій населення, як це заведено в нормальних країнах. Говориться про це вже років 15, але далі розмов справа не посувається. Скажімо, йдеться про те, аби доплачувати пенсіонерам кількасот гривень до пенсії, з яких вони повинні власноруч платити за проїзд. Тоді в рівних умовах опиняться і міські, й сільські пільговики, які громадським транспортом майже не користуються. Власне, останні, які їздять мало, могли б витрачати транспортні гривні на оплату електроенергії, води тощо.

З упровадженням монетаризації відпала б потреба в компенсації перевізникам коштів за перевезення пільговиків. За таких умов ніхто б не звинувачував владу в отриманні «відкатів» від перевізників із компенсаційних потоків. Утім, справа далі розмов не йде. Можливо, ще й тому, аби не хвилювати пільговиків — електорат, якого постійне підвищення цін на проїзд не стосується. Але ж воно боляче б’є по учителях, робітниках, працівниках установ і ще багатьох, на чиєму горбі тримається держава. А на носі вибори.

З іншого боку, ціни на проїзд, як на мене, зростають ще й через недостатню конкуренцію. Свого часу півтора десятка перевізників поділили маршрути в Харкові. Вони ініціюють підвищення цін, а влада погоджується. В Україні ж були прецеденти, коли міські голови не погоджувалися з претензіями приватних перевізників, погрожуючи розірвати договори, залучити до справи конкурентів. Спочатку перевізники намагалися саботувати роботу — не виходили на маршрути, втім, якщо громада і влада протистояли їм разом, вони не те що не підняли, а, злякавшись втратити прибуткову справу, знизили ціни на проїзд.

Версія для друку          На головну
  • З повідомлень інформагентств
Щоб студенти не мерзли
Читати
Обіцяють додати
Читати
I військовим теж
Читати
Ризикуємо програти
Читати
Грипують жорстко
Читати
Смачний експорт
Читати
Спродалися
Читати
Позбавляють себе життя
Читати
Хто ласий до нашого м’яса
Читати





При використанні наших публікацій посилання на «Сільські Вісті» обов’язкове