![]()
«Українська преса... ВСЬО»? Григорій РУДЬ. СОНЦЕ рухається зліва направо, а Укрпошта — справа наліво. І це довів не Коперник, а нинішнє керівництво поштового відомства, засновником і акціонером якого є (аж не віриться!) держава. Насправді ж не по-державному воно якось виходить, не по-людськи. В Укрпошти, як свідчить відомчий рекламний ярлик, близько 11 000 відділень. Така їх кількість забезпечує покриття у 100% населених пунктів, але цього чомусь не відчувається. Чому? Може, тому, що в рекламі йдеться не про реальне покриття, а про його віртуальне, як стверджують самі поштовики, забезпечення. Зачепила ця реальність-віртуальність і таку справу, як передплата на періодичні видання. Для Укрпошти саме передплата, а не продаж господарського мила, шампунів чи пральних порошків вважалася мало не ритуальним ділом. Не той тепер Миргород, Укрпошта не та… Мало не щодня з різних «покритих населених пунктів» України на редакційний телефон дзвонять читачі «Сільських вістей» — найстарішої газети держави. Дзвонять і запитують: «Що ж воно коїться?». А ось що. Невже і Укрпошта нині фактично — вже не державна структура? Атож! Якби ж державна, то мала б, очевидно, опікуватися національною пресою, а не «Бульваром Гордона» чи «Forbes Ukraine». Два названих видання Укрпошта на своєму сайті називає серед найпопулярніших і щодуху закликає: «Оформлюйте передплату — вигравайте плойку в хату». Сміх та й годі! Чи так уже потрібні ті щипці для завивання волосся людям у хату, котрі читають «Сільські вісті», а не, скажімо, популярний і у лисих «Бульвар Гордона»?.. Завалюючи передплату на періодичні видання, Укрпошта з азартом поштових голубів кинулася займатися філателією. Мало не щомісяця клепає державне відомство нові набори поштових марок на кшталт «EUROPА. Мир — найвища цінність людства», «Пес Патрон» (на самоклейному папері), «Русскій воєнний корабль… ВСЬО! Слава нації!» (з купоном) за 248 гривень, «Русскій воєнний корабль, іді … !». Автор останньої марки, як і попередньої, — цифровий художник Борис Грох. Виявляється, ескіз Гроха став, як стверджує Укрпошта, «переможцем народного голосування». Народ, ти що, й справді голосував за те, щоб поштовики «відгрохали» черговий мистецький шедевр від твого імені, а не займалися не менш важливою державною справою — передплатою національних видань? Наша пропозиція Укрпошті. Для повного комплекту «народного волевиявлення» випустіть ще й марку «Українська преса… ВСЬО!» і роздайте її як подарунок тим, хто про це «всьо» не один рік дбає. |