![]()
Звідки взялося слово «спам»?
Усім користувачам Всесвітньої мережі воно добре відоме. Це небажані повідомлення, які надсилаються у великій кількості. Найчастіше у формі комерційних електронних листів, надісланих на велику кількість адрес, а також через миттєві та текстові повідомлення, соціальні медіа або навіть голосову пошту. Тож, якщо у вас в електронній пошті є папка «Вхідні», спамери знайдуть спосіб її засмітити. Тим часом історія походження цього терміну, сказати б, має гастрономічне коріння… Насправді SPAM — назва м’ясної консерви у жерстяній банці американської торгової марки HormeFoods Corporation, яка з’явилася у продажу ще 1937 року. На її кришці значився напис великими літерами SPAM, що є скороченням англійських слів spiced ham — «шинка зі спеціями». Під час Другої світової війни її постачали як продовольство для союзницьких військ, для чого було побудовано навіть нові консервні заводи. Але й після війни вони не згорнули виробництва. Їхні власники організували дуже агресивну рекламну кампанію по всьому світу, тож американська шинка добре продавалася і була у всіх на слуху. Що дало привід спародіювати рекламу SPAM у популярному британському комедійному телесеріалі 1970-х років «Літаючий цирк Монті Пайтона». В одній зі сценок фільму дія відбувається в маленькому ресторанчику. Офіціантка, перераховуючи список страв, у назві кожного згадує слово «spam», причому в деяких кілька разів, щось на кшталт: горошок і спам з картоплею та спамом, спам і салат та спам тощо. Хор вікінгів у рогатих шоломах, який випадково опинився тут же, затягує пісню: «Спам, чудовий спам! Відмінний спам! Улюблений спам! Спам-спам-спам!». Відвідувачі в цій какофонії намагаються замовити що-небудь без спаму, офіціантка кричить: «Спам! Спам! Спам!», вікінги співають — безлад страшний. Згодом, уже в комп’ютерну епоху, на початку 1990-х, розкручене слово набуло значення «нав’язлива рекламна розсилка». Розповсюджувачів спаму називають спамерами. Сьогодні цим на професійній основі займається дуже багато компаній. Це в усьому світі процвітаючий бізнес, адже дає можливість виробникам товарів і послуг «заявити про себе» максимальній кількості потенційних клієнтів чи споживачів інформації, ще й за цілком привабливою ціною. |