![]()
Ви ще п’єте каву і чай цих марок? Галина ВЕРНИГОРА. НА ПОЛИЦЯХ українських продуктових крамниць досі присутні товари, прибуток від яких прямо надходить у росію. Частина з них криється за українськими етикетками, але кожному покупцеві належало б знати: кінцеві бенефіціари цих компаній — російські бізнесмени та навіть політики. Так, ринок фасованого чаю і кави в Україні щільно захоплений росіянами… Узяти хоча б марки чаю «Майский», «Лисма», Curtis, Richard, Greenfield, Tess, «Принцеса Гіта», «Принцеса Канді», «Принцеса Нурі», «Принцеса Ява». Тим часом на пакеті чаю «Майский», який стоїть нині на полицях усіх супермаркетів у країні, можна прочитати, що виробляє його компанія «Май Україна». Здавалось би, назва ж наша, українська. Воно ніби й так, однак насправді ця фірма належить росіянам, які купили мальтійське громадянство, — Ігорю та Ірині Лісіненко. Варто зазначити, що Ігор Лісіненко — ексдепутат держдуми рф від «єдіної росії» і засновник об’єднання депутатів-бізнесменів «Ділова росія». Кавомани, яким смакують такі її марки, як Jardin і «Жокей», так само бачили інформацію на упаковці про виробника-розповсюджувача — «Орімі Україна». За даними сайту РБК-Україна, це дочірня компанія російської «Орімі», яка випускає точно таку ж продукцію. Тоді як українська дочірня компанія «Орімі Україна» належить родичці двох російських бізнесменів Сергія Касьяненка та Олександра Євневича — Вероніці Касьяненко. Про неї даних майже немає, тільки реєстрація в Лондоні. Втім, як і у багатьох бізнесменів із рф. Згідно з даними YouControl, обіг «Орімі» в Україні становить близько 1,5 млрд гривень на рік. А весь прибуток від продажу йде власникам компанії. Загалом лише на споживчому ринку України працюють майже 8 тисяч великих компаній із рф, які напряму або опосередковано належать росії. Заборонити їхню роботу дуже складно, а санкції ввести може тільки РНБО. Щоб націоналізувати потужності цих російських підприємств в Україні, теж потрібна політична воля керівництва країни. Поки що, на жаль, цього не сталося. Щоправда, центр протидії дезінформації при РНБО України закликав громадян не купувати російських товарів, щоб у такий спосіб опосередковано не підтримувати армії агресора. Хоча варто зауважити, що і без цього заклику ще з 2014 року свідомі українці почали бойкотувати російську продукцію і закликали приєднуватися до цієї кампанії співвітчизників. До речі, товари виробництва рф можна розпізнати за штрих-кодом, що починається з цифр «46». Діапазон цифр на початку може бути від «460» до «469». Хоча часто, зареєструвавши дочірнє підприємство в Україні, росіяни ставлять штрих-код начебто українського виробника. |