П’ятниця, 10 грудня 2021 року № 91 (19939)
http://www.silskivisti.kiev.ua/19939/print.php?n=50563

  • Запитання — відповідь

Пошкоджені документи на землю

Підготувала Надія ПРОЦКО.

«Хотів вступити в спадщину, та на етапі оформлення документів з’ясувалося, що державний акт на право приватної власності на землю ушкоджений. Нотаріус відмовляється дати копію документа і радить звертатися до суду. Що мені тепер робити, як отримати спадок?» — запитує Назар Іванович з Фастова Київської області.

ПРИ ОФОРМЛЕННІ спадкового права на земельну ділянку чи в інших випадках може виявитись, що документ (акт на право приватної власності на землю) пошкоджено. В такому разі спадкоємцю необхідно звертатись до суду для визнання права власності на земельну ділянку у порядку спадкування.

Справді, нотаріус не може видати свідоцтво про право на спадщину, оскільки акт на право приватної власності на землю пошкоджений, а видача його дубліката не передбачена законом, бо ще з 2013 року державні акти на право власності на земельну ділянку не видаються. Відтак наказ Державного комітету України по земельних ресурсах, який регулював зокрема порядок видачі дубліката державного акта при втраті або пошкодженні оригіналу, також втрачає свою чинність.

Існує один шлях для визнання права власності на земельну ділянку у порядку спадкування — звернутися до суду.

Суду необхідно надати такі документи:

— пошкоджений державний акт на землю;

— рішення сільської ради про виділення у власність земельної ділянки;

— постанову нотаріуса;

— копію договору оренди землі;

— кадастровий план;

— акт визначення меж земельної ділянки.

Суд розгляне питання і, врахувавши всі обставини, прийме рішення щодо успадкування земельної ділянки.