Вівторок, 7 грудня 2021 року № 90 (19938)
http://www.silskivisti.kiev.ua/19938/print.php?n=50528

  • Гаряча тема

Знову газовий скандал

Підготувала
Маргарита СИТНИК.

Жителі різних регіонів скаржаться, що постачальники блакитного палива ігнорують передані ними показники, натомість виставляючи інші — значно вищі. Про це повідомила Нацкомісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП).

НА ОБУРЕННЯ людей газопостачальники переважно реагують таким чином: відмовляються коригувати показники лічильників, роблячи винними самих споживачів, — мовляв, передали їх невчасно, пізніше певного числа календарного місяця, що настає за розрахунковим. В інформаційно-консультаційному центрі для населення «ГазПравда» пояснили, що імовірною причиною таких дій є штучне завищення фактичного споживання газу домогосподарствами поточного газового року задля одержання надприбутків при нарахуванні плати за доставку/розподіл палива у наступному. Оскільки обсяг використаного газу із 1 жовтня 2020 року по 30 вересня 2021-го є підставою для розрахунку облгазом щомісячної плати за цю доставку/розподіл протягом усього 2022-го.

НКРЕКП на скарги людей таки відреагувала і збирається перевірити компанії «Вінницягаз», «Волиньгаз», «Дніпрогаз», «Дніпропетровськгаз», «Донецьк­облгаз», «Житомиргаз», «Запоріжгаз», «Івано-Франківськгаз», «Київоблгаз», «Кіровоградгаз», «Кременчукгаз», «Криворіжгаз», «Лубнигаз», «Львівгаз», «Маріупольгаз», «Миколаївгаз», «Одесагаз», «Полтавагаз», «Рівнегаз», «Сумигаз», «Харківгаз», «Харківміськгаз», «Херсонгаз», «Хмельницькгаз», «Чернівцігаз» і «Чернігівгаз». Якщо порушення справді знайдуться, злісних порушників чинного законодавства обіцяють (знову цяцянки!) оштрафувати чи навіть позбавити ліцензій, стверджують у «ГазПравді».

Водночас один із газопостачальників, а саме «Запоріжгаз Збут», на своїй сторінці в соцмережі заспокоює споживачів. Мовляв, якщо обсяг використання блакитного палива у платіжці зазначений неправильно, хоча показники передали вчасно, можна сплатити за те, що показав ваш лічильник. І пояснює: гармидер із нарахуваннями спричинився через… недобросовісні домогосподарства, котрі стали передавати занижені показники. Мовляв, таким чином з’явилася гостра потреба зняття контрольних цифр і приведення даних у відповідність із реальним споживанням, чим нині займається оператор газорозподільної мережі. Коли він передасть добуті відомості, постачальник усе перерахує, таким чином розв’язавши проблему.

НКРЕКП своєю чергою роз’яснює: в разі, коли ви одержали платіжку з неправильно вказаними обсягами, потрібно письмово повідомити про це газзбут (форма листа — довільна) і попросити про перерахунок. Якщо впродовж місяця проблему не вирішили, можна звернутися зі скаргою до комісії (теж довільна форма, однак неодмінно треба зазначити свої ПІБ і викласти всі обставини — коли отримана платіжка, коли відправили листа облгазу і протягом якого періоду він не відреагував) та попросити провести перевірку постачальника.