Вівторок, 30 листопада 2021 року № 88 (19936)
http://www.silskivisti.kiev.ua/19936/print.php?n=50462

  • З приводу

Укрпошта підвищує тарифи

Олена КОЩЕНКО.

З 1 грудня, виявляється, збільшуються не лише пенсія і мінімальна зарплата, а й тарифи Укрпошти на її найпопулярніші послуги — відправлення листів і бандеролей. Причому суттєво…

ВАРТІСТЬ універсальних послуг цього єдиного національного оператора поштового зв’язку України підвищиться у середньому на 15-16%. Наприклад, ціна пересилання простих пріоритетних листів або поштових карток вагою до 50 грамів зросте з нинішніх 13 до 15 гривень. Тариф на бандероль вагою до 250 грамів також підскочив із 19,50 до 22,50 гривні. Водночас за просту бандероль вагою від 250 грамів до 1 кілограма доведеться викласти аж 45 гривень. І це, завважте, без адресного збору та оголошення вартості відправлення (1% від вказаної суми) та можливої термінової доставки «Експрес» у разі потреби.

Нові ціни вже затвердила Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації. Про це повідомляє сайт відомства.

Такі ось новини співвітчизникам під ялинку від Укрпошти. Навесні цього року наша газета повідомляла, що Укрпошта наполегливо просила у регулятора дозволу збільшити тарифи відразу на 30-40%. І в липні вона його дістала, хоч і не настільки, як домагалася. Так що у грудні національний оператор поштового зв’язку має добру нагоду надолужити недоотримане раніше.

Та чи ж означає, що за грудневим подорожчанням послуг Укрпошти незабаром не буде ще одне, а за ним іще? Якщо зважити на тарифну політику відомства, то очевидно, що до того йдеться. Цінові апетити Укрпошти (і не лише на відправлення кореспонденції та посилок, а й на доставку пенсій і грошових допомог майже 4 мільйонам співвітчизників, а також вітчизняної преси) дедалі вищі. «Збільшення тарифів є єдиним варіантом збереження позитивної динаміки сталого розвитку компанії. Я радий, що і уряд, і регулятор нарешті нас почули», — не приховує задоволення генеральний директор Укрпошти» Ігор Смілянський.

Топчиновник Укрпошти радий, що «їх почули». А чи чує влада рядових громадян — клієнтів поштового відомства? Нікого, здається, вже не непокоїть, що універсальні послуги Укрпошти (те ж відправлення листів і вітальних листівок, питома частка фізичних осіб у чому становить 3,5%) є соціально значимими послугами, особливо для вразливих верств населення. Адже сьогодні ними переважно користуються українці, які, живучи в селах і не маючи доступу до Інтернету, у такий ось спосіб іще тримають зв’язок із ріднею, розкиданою по країні та світах. Відправляють вони листи й у різні інстанції, причому в умовах карантину по-іншому звернутися туди вони не мають змоги. Здебільшого це люди старшого віку, які живуть на мізерну пенсію. Для них навіть 2-5 гривень, які додатково доведеться витратити на відправку листа, — істотні гроші, які, можливо, доведеться відірвати од місячного бюджету на харчування.

Не кажучи вже про те, що з нового року ще більше сіл залишиться без відділень. Щоправда, у таких населених пунктах обіцяють «пошту на колесах», однак на її послуги чимало нарікань. Не можемо не згадати і про те, що через таке «покращання» роботи Укрпошти листоноші масово втрачають роботу. А саме вони у глибинних селах, нерідко працюючи на половину чи й третину ставки (це аж ніяк не за заробіток у тисячу доларів, як улітку запевнив в інтерв’ю гендиректор Укрпошти, відтак йому довелося вибачатися перед листоношами за таку брехню), ще й виконують обов’язки продавців, прибиральниць своїх відділень. А яка радість для самотніх їхній візит!

Словом, невпинне підвищення тарифів, як і «оптимізація» відділень у далеких і не дуже селах, свідчить про те, що створена свого часу на народні гроші Укрпошта перестала бути соціально відповідальною компанією. Її «креативне» керівництво переймається виключно бізнес-проєктами. Відомо, що тільки торік Укрпошта одержала 9,2 мільярда гривень чистого прибутку — на 1,4 мільярда більше, ніж позаторік. І нині, у розпал пандемії та поглиблення економічної кризи в країні, цьому відомству ведеться не гірше. Ось лише кілька заголовків новин про його діяльність. «Укрпошта купує банк за 260 мільйонів…», «Укрпошта заплатить майже 8 мільйонів євро за нову фронт-офісну систему…», «Укрпошта уклала угоду на 49 млн доларів про будівництво сортувального комплексу в Дніпрі… біля Львова… біля Києва…» То невже це відомство таке бідне, що не може обійтися без подорожчання послуг на відправлення листів і бандеролей? Це соціально значуща послуга, доступ до якої має бути під контролем держави, а не залежати од фінансових апетитів топменеджерів національного поштового оператора.