Архів
Вівторок,
26 січня 2021 року

№ 6 (19854)
  Про нас
  Реклама
  Поточний номер
ico   Передплата

Шукати фразу повністю
      У номері:Вербиченька
  Версія для друку          На головну
  • Візьміть до уваги

Подяка сигналом не порушення

Підготувала
Лариса ПИЛИПЕНКО.

Останні кілька років водії часто використовують аварійну світлову сигналізацію як сигнал «подяки» іншим учасникам дорожнього руху. Переважна більшість громадян ставиться до цього позитивно, наголошуючи, що така неписана водійська етика спонукає до ввічливості та взаємоповаги на дорозі.

ВОДНОЧАС багато водіїв непокояться, чи не є цей вияв приязності порушенням правил дорожнього руху, за що можна отримати штраф або навіть залишитися на певний термін без водійських прав.

За словами експерта з безпеки дорожнього руху Євгена Ситника, дати просту та однозначну відповідь на це запитання не можна. Справді, аварійна світлова сигналізація є попереджувальним сигналом. Головне її завдання — привернути увагу інших учасників дорожнього руху до ситуації, яка потребує підвищеної уваги та обережності.

У Правилах дорожнього руху записано, що аварійна світлова сигналізація повинна бути ввімкнена:

у разі вимушеної зупинки на дорозі;

у разі зупинки на вимогу поліцейського;

внаслідок засліплення водія світлом фар;

під час руху транспортного засобу з технічними несправностями;

на транспортному засобі, що буксирується;

на транспортному засобі, що перевозить організовану групу дітей із розпізнавальним знаком «Діти», під час їх посадки чи висадки;

на всіх механічних транспортних засобах колони під час їх зупинки на дорозі;

у разі скоєння дорожньо-транспортної пригоди.

Тобто у ПДР передбачені випадки, коли аварійна сигналізація має бути увімкнена обов’язково. Але про жодну заборону на її використання в інших ситуаціях не йдеться. Хоча для багатьох сигналів (наприклад, користування дальнім світлом, якщо це призводить до засліплення, подачі звукових сигналів у населених пунктах, окрім запобігання ДТП, п.9.7 та 9.5 ПДР відповідно) така пряма заборона встановлена. Також у частині 2-й статті 122-ї Кодексу про адміністративні правопорушення (КпАП) України передбачена відповідальність за порушення правил користування зовнішніми освітлювальними приладами або попереджувальними сигналами при початку руху чи зміні його напрямку, використання цих приладів та їх переобладнання з порушенням вимог відповідних стандартів. За це встановлений штраф від 0,1 до 0,3 мінімального розміру заробітної плати. Враховуючи те, що зараз мінімальна зар-платня шість тисяч гривень, то штраф становитиме від 600 до 1800 гривень.

Але ж чи можна стверджувати, що подяка «аварійкою» є «використанням попереджувальних сигналів із порушенням правил, норм і стандартів»? Навряд чи, вважає експерт. Тож, на думку Євгена Ситника, прямих правових підстав для притягнення за це водіїв до відповідальності немає. Звичайно, дехто з патрульних може використовувати це як елемент тиску на учасника дорожнього руху у разі бажання отримати неправову вигоду або у конфліктній ситуації. Водію в такому разі треба зберігати спокій і просити сформулювати конкретне порушення (а ним є лише невмикання аварійної сигналізації у випадках, передбачених ПДД). «Я займаюся безпекою руху майже два десятки років і жодного разу не чув про притягнення водія до відповідальності за таку дію, — каже експерт. — А от вмикати світлову аварійну сигналізацію, щоб виправдати паркування у забороненому для цього місці, не раджу. Бо якщо водій не доведе, що це є вимушена зупинка через технічну несправність автомобіля чи небезпеку, то уникнути штрафу йому не вдасться».

Версія для друку          На головну
  • З повідомлень інформагентств
Жити стане краще, жити стане веселіш
Читати
Смертей од грипу не зареєстровано
Читати
Є намір збільшити фінансування
Читати
Громадський контроль працює
Читати
Забули чи свідомо?
Читати
Скільки є, а скільки треба
Читати





При використанні наших публікацій посилання на «Сільські Вісті» обов’язкове