|
Версія для друку На головну Перспективи морської держави Олександр ВИНОГРАДІВСЬКИЙ. Одеська область.
ПРЕЗИДЕНТИ
України Володимир Зеленський і Польщі Анджей Дуда взяли участь у міжнародному
економічному форумі в Одесі, де йшлося про співпрацю між портами Гданська й
Одеси, а також про розвиток міжнародної логістики, транспорту й енергетики. Сторони
домовилися спільно сприяти активізації транзитних вантажопотоків на
Чорноморсько-Балтійському напрямку, зокрема, обговорювалося питання запуску
контейнерного поїзда між двома країнами. «Щодо транспортного коридору між
Балтійським і Чорним морями. Дві великі держави (в одній — 40 млн жителів, у
другій — понад 40 млн) мають вихід до моря з двох боків Європи. Просто
напрошується тісна співпраця для інфраструктурного об’єднання портів
Балтійського і Чорного морів», — заявив президент Польщі А. Дуда. А ось
Президентові України одеські моряки того дня, аби привернути його увагу до проблеми
корупції, влаштували пікет перед приміщенням, де відбувався форум, і передали
відкрите звернення, в якому виклали вимогу розв’язати питання верифікації в
Державному реєстрі моряків України та низку інших проблем. Так, негайного
рішення потребує внесення змін до ст. 51-ї Кодексу торговельного мореплавства
України в частині визнання умов, при дотриманні яких моряки зможуть отримувати
підтвердження дипломів без корупційного складника, що обчислюється нині сотнями
мільйонів доларів США. Така можливість, до речі, передбачена в Міжнародній
конвенції про підготовку і дипломування моряків, яку Україна ратифікувала ще
1996 року! Відповідний
законопроєкт перебуває у Верховній Раді. Потрібна лише політична воля
Президента і правлячої партії. Є вже і проєкт Положення КМУ, яким регулювалися
б питання дипломування моряків на період проходження процедури прийняття
згаданого закону. Щоб
співпрацювати з Європою, треба відповідати її рівню. Версія для друку На головну |
- З повідомлень інформагентств
Борги загрожують зимівлі ЧитатиХОЧА нинішня осінь донедавна була
теплою, та все ж у жовтні традиційно дають старт опалювальному сезону. Столиця,
наприклад, почала подавати тепло в помешкання киян 16-го числа. Однак так
«щастить» людям не скрізь: за повідомленням «Нафтогазу», 63 виробники тепла
мають заборгованість, що ставить під загрозу вчасний початок опалювального сезону
в 45 населених пунктах. Найнижчі показники розрахунків за використане блакитне
паливо у підприємств ТКЕ Луганщини — 56%, Дніпропетровщини — 71%, Кіровоградщини
— 81%, Івано-Франківщини — 82% та Донеччини — 86%. «Нафтогаз» просить
виконувати умови постачання газу, аби не зривати сезону опалювання.
Нові правила затверджено ЧитатиМІНІСТЕРСТВО освіти і науки оприлюднило
умови прийому на навчання у заклади вищої освіти наступного року. Основний етап
розпочнеться у липні. Серед новацій для вступу на бакалаврат — остаточне
розділення ЗНО з української мови та літератури на комплексне (сертифікат якого
потрібен на спеціальності гуманітарного та соціального спрямування) і лише
мовне (цього достатньо на всі інші), через що гаряче протестували громадські
діячі та активісти. Майбутнім лікарям неодмінно потрібно подавати сертифікати
оцінювання з української мови та математики (третій предмет на вибір —
хімія/біологія/фізика) і мати не менш ніж 150 балів з другого і третього
предметів. Охочим здобути ступінь магістра необхідно складати єдиний вступний
іспит з англійської мови. На небюджетну форму навчання можна буде подати не більш
як 30 заяв.
Стійкий духом Читати25 ВЕРЕСНЯ стало чорним днем в історії
України: у Харківській області зазнав катастрофи військовий літак Ан-26. На
його борту були члени екіпажу, курсанти й офіцери Харківського університету
Повітряних сил ЗСУ ім. І. Кожедуба — всього 27 осіб. Вижив у моторошній аварії
лише курсант В’ячеслав Золочевський. Хлопець, можна сказати, народився в
сорочці, адже дістав порівняно легкі травми і вже готується до виписування з
Військово-медичного клінічного центру Північного регіону. Усіх, хто був на
борту і загинув, посмертно удостоєно медалі «За військову службу Україні».
В’ячеславові нагороду днями передав очільник військового ЗВО генерал-майор О. Турінський.
«Я зробив свій вибір і вирішив продовжити навчання в університеті за обраним
фахом. У мене попереду кілька тижнів реабілітації, після чого я наздоганятиму
навчальну програму», — сказав курсант для ЗМІ, подякувавши всім, хто його
лікував та підтримував. Побажаємо мужньому юнакові успіхів на його життєвому
шляху.
Як в Iталії навесні ЧитатиЗА ДОБУ, 18 жовтня, COVID-19 підтвердили 4766
особам, 66 хворих померли, 1112 одужали, госпіталізували 644 особи. На Івано-Франківщині
хвороба забрала життя 8-річного хлопчика. Зазначається, що його в тяжкому стані
госпіталізували в реанімацію, проте врятувати дитину лікарям було не під силу.
Загалом із початку березня в Україні виявили вже 303 638 випадків COVID-19, із
них 5673 стали летальними, а 126 489 осіб одужали. Прогнози невтішні: як
заявили в Київській школі економіки, країна рухається до найгіршого сценарію
пандемії, й якщо нічого не зміниться, то вже за два тижні щоденна кількість
виявлених нових хворих досягне 10 000. Навантаження на медичну систему буде
максимальним, і витримає вона, тільки якщо вже тепер вводити комплексні
обмеження в областях з активним спалахом. Головний санлікар В. Ляшко тим часом
заявив, що жорсткий локдаун (карантин, який був навесні) — це резервний захід.
Співпраця через лазівки ЧитатиВ УКРАЇНІ діє заборона на ввезення
автомобілів із Росії. Однак Запорізький автозавод (ЗАЗ) приловчився її
обходити. Зокрема, у вересні він оголосив про початок виробництва автомобілів
для місцевого ринку у співпраці з французькою Groupe Renault. Але, як
зазначають експерти, закордонна тут тільки назва, бо саму машину виготовляють
на російському заводі «АвтоВАЗ». А на ЗАЗі відбуватиметься тільки великовузлове
складання (завод-виробник постачає у контейнерах уже готові окремі агрегати та
великі вузли). Таким чином обминається заборона. Втім, нічого дивного. ЗАЗ
входить до корпорації «Укравто», власником якої є український бізнесмен Таріел
Васадзе, котрий своєю чергою є засновником та співвласником «УкрАвтоВАЗу». Ця
компанія — офіційний імпортер російських автомобілів Lada в Україні.
Живемо кволо і мало ЧитатиЗА ДАНИМИ широкомасштабного дослідження
GlobaBurden of Disease Study 2019, що проаналізувало ряд показників у 204
країнах світу протягом 1950-2019 років, очікувана тривалість здорового життя
(показник років життя, проведених у доброму здоров’ї) в Україні торік була
найнижчою серед країн Європи і становила 61,7 року. Середній світовий показник
у принципі не набагато більший — 63,5 року. Натомість у наших найближчих
сусідів, Польщі, очікувана тривалість здорового життя становить 68 років, у
Чехії — 68,5, у Франції — 71,2 року, в Німеччині — 69,5, в Італії — 71, в
Іспанії — 71,3, у Великій Британії — 68,9. В інших країнах, зокрема Японії,
показник дорівнює 73,3 року, в Сінгапурі — 73,9, у США — 65,2.
|