|
Версія для друку На головну Захистити пернату спільноту Микола ЯСЕНЬ. Дніпропетровська область. Дніпропетровщина
належить до областей, над якими з настанням осені спостерігається масовий
відліт пернатої дичини у вирій. Зберегти життя багатьом червонокнижним птахам,
говорить доцент кафедри зоології і біології Національного університету ім.
Олеся Гончара кандидат біологічних наук Олександр Пономаренко, останніми роками
є дуже актуальною турботою. — МОВА не лише про перелітних, —
продовжує Олександр Леонідович,— оскільки у таких куточках області, як
присамарські ліси, протягом усього року спостерігаємо велику кількість різних
видів птахів, занесених як до Червоної книги України, так і до Червоного списку
Придніпров’я. Достоту розвелося вздовж середньої та нижньої течій річки Оріль
орлів-могильників, змієїдів, орланів-білохвостів, боривітрів, кібчиків,
соколів, а також птахів середніх і дрібних видів на зразок одудів, дятлів,
рідкісного голуба-клінтуха та воронових. Але, на жаль, і загроз нині для
рідкісних та зникаючих птахів вистачає… Такий
коментар науковець дав у зв’язку з корисною роботою, яку в Новомосковському і
Магдалинівському районах розпочали зараз працівники Дніпровської
паливно-енергетичної компанії. На своїх високовольтних лініях електропередачі
вони монтують так звані полімерні кожухи, котрі мають уберігати птахів од
загибелі від електроструму, коли вони сідають на дроти. Спеціальні птахозахисні
пристрої «надіваються» на ізолятори і прилеглі до них проводи, і вони є
гарантією, що відтепер доступу до ділянок, які перебувають під високою
напругою, не буде. А ще енергетики ДПЕКу встановлюють спеціальні маркери, що
відбивають світло і таким чином дають сигнал птахам: на їхньому шляху
небезпека, з якою треба розминутися. Це також далеко не зайва турбота про
пернатих. Місця
монтування полімерних захисних «кожухів» фахівці енергетичної компанії
заздалегідь погодили з місцевими вченими згаданого університету та
орнітологами. Які своєю чергою здійснили цілорічне обстеження територій та
спостереження за сезонними міграціями й ареалом масового проживання тут
пернатих. У присамарських краях заплановано змонтувати загалом понад 120
комплектів захисних пристроїв. Ще раніше вісім десятків уже з’явилося поблизу
Інгульця та Саксагані у Криворізькому районі та більше сотні — в
Дніпровсько-Орлівському заповіднику. Якщо ж врахувати й ті, якими раніше
оснастили лінії електропередачі у Царичанському, Петриківському,
Павлоградському, Солонянському та Межівському районах, то на сьогодні в області
нараховується понад пів тисячі птахозахисних пристроїв. Як би з цього приводу
сказали раніше, хороша це ініціатива і гідний для запозичення та поширення
почин. Версія для друку На головну |
- З повідомлень інформагентств
20 років без Георгія Читати16 ВЕРЕСНЯ 2000 року назавжди
закарбувалося в новітній українській історії та історії світової журналістики:
цього фатального дня було викрадено Георгія Гонгадзе. Подробиці знайдення тіла
і розслідування моторошні та вже відомі, переповідати їх нема потреби. Тим
паче, що за ці два десятки років так і не було встановлено замовників убивства
журналіста, а сама справа оповита численними теоріями та версіями на всі, так
би мовити, смаки… У роковини зникнення Г. Гонгадзе говорилося багато слів.
Висловилося й Посольство США. У заяві сказано, що незалежні медіа є важливою
частиною успішних демократій, а злочини проти журналістів повинні ретельно та
швидко розслідуватися, аби винні були покарані. Сподіваємось, час таки
розставить усі крапки над «і».
Ціна окупації ЧитатиАНЕКСІЯ Росією Криму зруйнувала багато
доль, і моральну шкоду від неї нічим не виміряєш і нічим не виправиш. Але матеріальну
цілком можна. Заступник генерального прокурора Гюндуз Мамедов заявив, що,
згідно з матеріалами кримінальних проваджень, анексія півострова завдала
Україні близько одного трильйона гривень збитків. Він також додав, що окупація
Криму триває, тож сума буде збільшуватися.
Ринок регулює авіавиробництво ЧитатиСЛАВА заводу «Антонов» у радянські часи
гриміла на весь світ. Чим же стратегічне авіапідприємство займається нині? Тим
самим, і не менш успішно, як можна зрозуміти з інтерв’ю директора О. Лося. 3а
останні 10 років були створені та побудовані середній транспортний літак Ан-178
і літак-демонстратор Ан-132Д (злетіли у 2015-му та 2017 роках), збудовано й
передано замовникам 10 регіональних реактивних пасажирських літаків сімейства
Ан-148 та Ан-158 і шість легких транспортників Ан-32. Нині в цехах серійного
виробництва на різних стадіях готовності перебувають три літаки Ан-148 та
десять Ан-158. Чому ж не штампують сотні крилатих машин щороку, як раніше?
Цьому є обґрунтоване пояснення: ринок, на відміну від держплану СРСР, який
прагнув створити паритет з умовним противником, цього не потребує. Після 2014
року триває процес заміщення російських комплектуючих на деталі здебільшого
корпорацій США та країн ЄС. Втіленням цієї роботи є літак Ан-178.
Вірус не оминає ЧитатиПЕРЕЛІК політиків, котрі підчепили
COVID-19, поповнив мер Харкова Г. Кернес. Станом на 15 вересня він перебував у стабільно
важкому стані. А в середу стало відомо, що лікуватися вдома посадовець не хоче:
за повідомленнями ЗМІ, літак із ним на борту вилетів із міжнародного аеропорту
«Харків» у Берлін. Сама ж Харківщина на ранок 17 вересня стала антилідером із
кількості нових випадків за добу — 483 підтверджених (Харків — 411), п’ять
хворих померли. Загалом же за 16 вересня занедужали 3584 особи — черговий
антирекорд (із них 301 дитина і 147 медичних працівників), госпіталізовано 534
пацієнти. «Це дуже багато», — зробив скрушний висновок міністр охорони здоров’я
М. Степанов.
Вперед у світле майбутнє ЧитатиПРЕЗИДЕНТ В. Зеленський підписав указ про
запровадження Стратегії національної безпеки України. Там зазначено, що наша
держава прагне миру, а людина, її життя та здоров’я, честь і гідність,
недоторканність і безпека — найвища соціальна цінність. Кінцева мета реалізації
стратегії — «утвердження вільної, заможної, безпечної України, у якій панує
право, де кожен може реалізувати свої таланти та здібності, де люди дихають
чистим повітрям, п’ють чисту воду та з якою пов’яжуть долю їхні діти й онуки».
Будувати цю поетичну утопію збираються шляхом розвитку оборонних і безпекових
спроможностей, мінімізацією зовнішніх і внутрішніх уразливостей, піднесенням
стратегічних відносин із ключовими іноземними партнерами. Ну що ж, у добру
путь…
|