Архів
П’ятниця,
4 вересня 2020 року

№ 67 (19815)
  Про нас
  Реклама
  Поточний номер
ico   Передплата

Шукати фразу повністю
      У номері:Весела світлицяНаша поштаСоняшник
  Версія для друку          На головну
  • Візьміть до уваги

Коли стрибає напруга

Підготувала
Лариса ПИЛИПЕНКО.

МАБУТЬ, кожен стикавсь із перепадами напруги в домашній електромережі. Які допустимі межі цих коливань? Чим вони небезпечні й що робити в такому разі?

Відповідно до стандартів якості електроенергії, допустимі значення напруги в домі — від 198 до 242 вольтів. Якщо ж відбуваються стрибки понад норму, то існує ризик, що побутові прилади можуть згоріти. А коли в мережі буде замало вольтів, техніка просто не ввімкнеться, у приладів з компресорами (холодильник, кондиціонер тощо) через брак потужності цей пристрій не запуститься, відтак перегріється і може вийти з ладу.

Аби захистити побутову техніку від перепадів напруги, здебільш встановлюють спеціальні пристрої, налаштовані на те, щоб відімкнути живлення, коли напруга перейде вище норми, і ввімкнути, як тільки вона стабілізується, або прилади, які самостійно вирівнюють показники до допустимих.

Якщо в оселі мають місце різкі перепади напруги, насамперед слід запросити електрика, щоб перевірив стан мережі у ній. Бо обленерго, заявляють вони, відповідає за напругу лише до входу в будинок. Тож майстер з’ясує, де саме мережа виходить за межі допустимих 198-242 вольти. Якщо на відрізку до потрапляння в оселю, тоді вже треба звертатися в місцеве відділення обленерго. Його працівники мають провести перевірку обладнання, і якщо проблема пов’язана з роботою електромереж компанії, виконати необхідні ремонтні заходи.

Постанова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг «Про затвердження Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання» від 12 червня 2018 року гарантує домовласникам усунення причин недотримання показників якості електроенергії впродовж 30 днів після одержання скарги оператором або ж пів року — якщо таке усунення потребує будівельних робіт чи заміни мереж.

Окрім того, законодавство гарантує і компенсацію за показники напруги, що виходять за рамки встановлених, — з моменту отримання скарги за кожний календарний місяць до усунення причин споживач має сплачувати лише 25% вартості розподілу електроенергії.

На папері все гарно і правильно, тоді як у реальному житті боротись із такими монстрами, як обленерго, важко. Але все ж треба намагатися відстоювати свої права.

Версія для друку          На головну
  • З повідомлень інформагентств
Знову запалало
Читати
Щодня — антирекорди
Читати
Навчатимуться державною
Читати
Копійок поменшає
Читати
Обігнали білорусів
Читати
Безробіття і що з цим роблять
Читати





При використанні наших публікацій посилання на «Сільські Вісті» обов’язкове