П’ятниця, 21 серпня 2020 року № 63 (19811)
http://www.silskivisti.kiev.ua/19811/print.php?n=46431

  • Запитання — відповідь

Коли покупка не в радість

Ліна ПАСЬКО.

«Придбала у магазині нові туфлі. Один раз взула пройтися і дуже натерла ними ноги. Виявилися замалими. Чи маю я право повернути їх у магазин або замінити на іншу пару?» — цікавиться Ніна Р. із смт Брусилів Житомирської області.

ІНОДІ справді може статися подібна прикрість із придбаним, яке з певних причин не влаштовує чи не підходить. У статті 9-й Закону України «Про захист прав споживачів» від 12 травня 1991 року йдеться про те, що споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

Споживач має таке право протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

Проте і тут є певні нюанси — щоб повернути або обміняти товар, потрібно зберегти його товарний вид. Власне, це зазначено у п. 3-му ч. 1-ї ст. 9-ї вказаного Закону — обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом із проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.

Якщо ж покупець повертає товар належної якості з дотриманням усіх вимог, зазначених вище, і на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір і одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов’язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару (ч. 2-га ст. 9-ї Закону).

Отже, здійснюючи покупки, робіть це обдумано і перед використанням за призначенням точно переконайтеся, що куплене вам підходить. Тому що, як бачимо, не завжди річ належної якості покупець має право обміняти чи повернути.