Вівторок, 6 серпня 2019 року № 62 (19709)
http://www.silskivisti.kiev.ua/19709/print.php?n=43043

  • Хороша новина

Оновлюється «сталінська» траса

Віктор Зеленюк.

Вінницька область.

НАБЛИЖАЄТЬСЯ до завершення запрограмована на два місяці робота з поточного середнього ремонту автомобільної дороги міжнародного сполучення М-21 Виступовичі — Житомир — Могилів-Подільський. Її ввели в експлуатацію 39 років тому, і відтоді «сталінка» ще не бачила такої масштабної реконструкції. Окраїною географічних меж Барського району вона проходить 12-кілометровим відрізком, три з яких, до шаргородського перехрестя, якраз зараз і оновлюються.

Будівельні роботи проводить колектив дільниці ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво» під керівництвом досвідченого фахівця дорожньо-будівної галузі Олега Кривого.

— Вартість нинішнього об’єкта становить майже 40 мільйонів гривень, — каже Олег Анатолійович. — Кошти виділені з державного бюджету в рамках реалізації урядової програми «Капітальний ремонт доріг 2018-2022 рр.». У нашому розпорядженні найсучасніша будівельна техніка — два асфальтоукладачі, одна фреза і шість котків дорожніх, два навантажувачі й більш як десяток великовагових автомобілів.

За словами Олега Кривого, ця ділянка дороги була вкрай розбита — у ямках і плавунах, що створювало загрозу безпечному рухові транспорту. Через це тут часто траплялися автопригоди, чимало, на жаль, і з трагічними наслідками. Сьогодні «сталінка» оновлюється так, щоб ще нескоро сюди поверталися будівельники, — якісно, надійно і на довгі роки експлуатації.

Про секрети ремонтно-будівельних робіт розповів провідний інженер відділу технічного контролю та нових технологій Служби автомобільних доріг у Вінницькій області Євген Никифорчук.

— Весь процес відбувається за сучасними вимогами з використанням органічно-мінеральної суміші, зробленої завдяки технології холодного ресайклінгу (відновлення) на місці. Укріплювальний шар такого покриття має висоту 18 сантиметрів, поверх якого укладається вирівнювальний шар крупнозернистого та шар щебенево-мастикового асфальтобетону. Загалом виходить 27 сантиметрів проти восьми, які були до початку ремонту. Неважко порівняти суттєву різницю. Тому й не дивно, що траса за роки попередньої експлуатації не витримувала навантаження великовагового транспорту і руйнувалася. На завершальному етапі будуть встановлені водовідвідні лотки, горизонтальна дорожня розмітка і дорожні знаки.

Постійно ведуть нагляд за технологією влаштування шарів шляхового одягу та якістю робіт спеціалісти ДП «Дорожній контроль якості». Залежно від встановлених норм вони відбирають проби асфальтобетону на відповідність фізико-механічним властивостям.