П’ятниця, 12 квітня 2019 року № 29 (19676)
http://www.silskivisti.kiev.ua/19676/print.php?n=41953

  • У Верховній Раді

Тижні поправок тривають

Марина ТІШКОВА.

Нинішній пленарний тиждень, як і три попередні, присвячено розгляду законопроекту про захист державної мови. Поки що до фінішу далеко.

ПЛЕНАРНОГО вівторка атмосфера у парламенті була досить жвава. Результати першого туру президентських виборів досі є новиною №1. Керівники фракцій під час виступів тлумачили їх підсумки, політичну обстановку в державі та перспективи згідно зі своїми партійними позиціями. Очільник «Народного фронту» М. Бурбак наголосив, що ця політсила ніколи не прийме розвороту з курсу на вступ до ЄС і НАТО, капітулянтських угод з РФ, зокрема у вигляді федералізації нашої держави, відмови від Криму чи амністії для терористів.

Керівник фракції БПП А. Герасимов, природно, зосередився на протистоянні чинного Президента П. Порошенка та його опонента В. Зеленського і «темі аналізів», що вже встигла добряче набити оскому суспільству. Решта три фракції з колишньої коаліції, очільники котрих брали участь у виборчих перегонах, наголошували, що незалежно від того, хто стане переможцем, він несе відповідальність перед народом та повинен дбати про його добробут. Лише «опоблоківцю» В. Новинському знову кісткою в горлі застрягли і законопроект про захист державної мови, й автокефалія Православної церкви України, і українська історія — на його думку, те, що, власне, робить державу саме державою, а не просто територією, населеною людьми, розколює суспільство і є «ширмою». Втім, політична позиція цієї фракції відома давно.

Два пленарних дні поспіль депутати продовжували розглядати поправки, не приймаючи жодної. На час, коли цей номер газети готувався до друку, дійшли до 1697-ї. Повільно і невпевнено законопроект підходить до того моменту, коли голосуванням буде визначатися його доля.

Пленарної середи відбулися парламентські слухання з дуже важливої теми — «Збалансований розвиток людського капіталу в Україні: завдання освіти і науки». Міністр освіти Л. Гриневич повідомила, що за індексом людського розвитку ООН ми належимо до групи високого рівня і посідаємо 88-ме місце серед 189 країн. Однак конкретні показники кульгають: за якістю початкової освіти Україна на 47-му місці, якістю системи освіти — 51-му. Проблем багато — і «перекос» у суспільстві, коли лише 20% випускників обирають профтехосвіту, решта ж прагне будь-якою ціною отримати диплом про вищу, зазвичай потім або поповнюючи лави безробітних, або працюючи не за спеціальністю (власне, й не плануючи за нею працювати), і брак фінансування, на чому наголошували майже всі доповідачі. За результатами слухань буде сформовано рекомендації, котрі, втім, ще має підтвердити позитивним голосуванням парламент, а з цим у нас, як відомо, проблеми.