П’ятниця, 14 грудня 2018 року № 96 (19643)
http://www.silskivisti.kiev.ua/19643/print.php?n=40921

  • До уваги отримувачів субсидії

Як сплачувати свій обов’язковий платіж

За інформацією
Мінсоцполітики.

ЗЕКОНОМЛЕНУ субсидію, як і в минулих опалювальних сезонах, можна використати для оплати наступного місяця спожитого понад визначену соціальну норму газу, води чи електроенергії.

Наприклад, сім’ї була нарахована субсидія у жовтні (неповний опалювальний місяць) в розмірі 550 грн. Обов’язковий платіж домогосподарства — 820 грн. Але у жовтні спожито лише 13 кубометрів газу, за що сплачено його фактичну вартість — 92,26 грн. Наступного місяця сім’я має право розрахуватися за спожитий понад норму газ зекономленою в попередньому місяці субсидією.

Або ж у листопаді обов’язковий платіж становить 1000 гривень за соціальною нормою 400 кубометрів газу, а фактично використано лише 100 кубометрів. Залишок — 300 кубометрів — можна витратити у холодніші місяці, скажімо, у грудні-січні. При цьому не потрібно нікому нічого повідомляти — ці суми мають зазначатися надавачем послуг у платіжці як переплата (з мінусом).

Якщо вартість фактично спожитої послуги менша обсягу обов’язкового платежу, субсидіант має право сплачувати лише вартість фактично спожитої послуги. Приміром, розмір обов’язкового платежу за певну послугу становить 200 гривень на місяць, але домогосподарство реально її спожило тільки на 120 гривень, то сплаті підлягатиме фактичний обсяг споживання, тобто 120 грн.

Сума субсидії, яку держава надала громадянам для оплати комунальних послуг у розмірі соціальних нормативів і яка не була використана минулого місяця родиною завдяки економії електроенергії, газу чи води, має обов’язково зараховуватися постачальником послуги у рахунок плати за послуги наступних розрахункових періодів.

Якщо виконавець житлово-комунальної послуги «ігнорує» заощаджену субсидію і нараховує інакше, він порушує чинне законодавство (Постанова КМУ № 848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива»).

У разі порушення таких прав українці можуть звертатися зі скаргами до керівників підприємств, що надають послуги, а за відсутності реагування — органів влади на місцях або органів місцевого самоврядування. Там допоможуть врегулювати ситуацію із неправомірним нарахуванням коштів у випадку, якщо на рахунку домогосподарства числиться зекономлена субсидія.