Архів
Вівторок,
13 листопада 2018 року

№ 87 (19634)
  Про нас
  Реклама
  Поточний номер
ico   Передплата

Шукати фразу повністю
      У номері:Соняшник
  • За рубежем
Проблемне розлучення

ВЕЛИКА БРИТАНІЯ. Прем’єр-міністр Тереза Мей скасувала екстрене засідання уряду щодо Brexit.

Докладніше...
Втрачають позиції

СЛОВАЧЧИНА. На місцевих виборах правляча партія зазнала поразки.

Докладніше...
Відносини поліпшуються

ДВІ КОРЕЇ почали процес ліквідації прикордонних постів.

Докладніше...
Прийом біженців по-новому

ІТАЛІЯ. Сенат підтримав антиміграційний закон.

Докладніше...
Політичне «газове питання»

ПОЛЬЩА остаточно погодила і підписала довгостроковий контракт на постачання газу зі США.

Докладніше...
Хусити проти сунітів

ЄМЕН. У Ходейді поновилися сутички між прихильниками уряду і повстанцями.

Докладніше...
Вчителі не прийшли на уроки

НОВА ЗЕЛАНДІЯ. Шкільні вчителі вдалися до першого за останні 20 років загальнонаціонального страйку.

Докладніше...
Версія для друку          На головну
  • У Верховній Раді

День «євроблях»

Марина ТІШКОВА.

Минулий пленарний тиждень ознаменувався розглядом резонансних питань, через що в сесійній залі панувало вже дещо призабуте пожвавлення.

ПРОЕКТИ законів, покликаних навести лад в автохаосі, який останніми роками панує на українських дорогах, розглядалися під вирування мітингу власників вживаних авто з Європи. У підсумку в другому читанні ухвалено міні-пакет із двох законів. Перший — «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» — дає змогу легалізувати вже ввезені машини згідно з новими правилами розрахунку акцизного податку.

Сама формула залишилася без змін (базова ставка помножена на коефіцієнт двигуна та коефіцієнт віку). Перша буде такою: для автомобіля з бензиновим двигуном до 3000 куб. см — 50 євро, понад 3000 куб. см — 100 євро; для дизельного з об’ємом двигуна до 3500 куб. см — 75 євро, понад 3500 куб. см —150 євро. Другий складник — це об’єм двигуна, поділений на 1000, третій — кількість повних календарних років (граничний вік — 15, такий коефіцієнт застосовуватимуть і до старіших авто). При цьому «євробляхерам» дали стимул: застосування понижуючого коефіцієнта 0,5 при розрахунку ставки податку за розмитнення, якщо водій звернеться протягом перших 90 днів од набуття чинності законом. Також машини з єврономерами можна перевести в режим імпорту, сплативши штраф у розмірі 8500 грн.

У профільному комітеті повідомили: гроші, отримані від легалізації нерозмитнених автомобілів, надійдуть до Пенсійного фонду (аби «заткнути» величезну діру, утворену за роки ведення недолугої політики!).

Водночас стали жорсткішими санкції за порушення митних правил. Отже, нерезидент, згідно з прийнятими змінами до Митного кодексу, зможе ввезти в Україну лише одне авто. Особа, яка прибула в Україну на машині в режимі або транзиту, або тимчасового ввезення, не має права передати її у власність, користування або розпорядження іншим (розібрати на частини також не можна). Штраф для порушників — 34 тисячі гривень. Той, хто користуватиметься нелегальною автівкою, буде оштрафований на 8,5 тис. грн (за повторне порушення покарання подвоюється). За прострочення режиму транзиту та тимчасового ввезення штраф: за один день — 170 грн, за три — 850 грн, за місяць — 170 тис. грн або конфіскація за рішенням суду транспортного засобу.

Поліція дістала право відстежувати іноземні авто після одержання повідомлення від митників про закінчення строку їх перебування в Україні, також перевіряти водія машини з іноземною реєстрацією на відповідність особі, яка його ввезла. Якщо за кермом буде інша людина, правоохоронець може накласти штраф і повідомити митницю про те, що є порушник.

Бюджет наступного року поповнюватиметься також за рахунок збільшення з 1 липня наступного року ставки акцизного податку на тютюнові вироби, екологічного податку за викиди двоокису вуглецю та рентної плати за користування надрами (відповідний законопроект ухвалений у першому читанні).

Під час традиційної «Години запитань до уряду» про стан справ у довіреній галузі поінформував міністр культури Є. Ніщук. Почав із невеселих новин: через недолуге рішення про передачу закладів профтехосвіти, у тому числі й мистецького профілю, місцевим бюджетам, котрі з фінансуванням упоратися не можуть, у скрутному становищі перебуває Київське державне хореографічне училище. Міністр запропонував у проекті держбюджету-2019 повернути йому державне фінансування (як, до речі, добре було б зробити і з рештою закладів І рівня акредитації).

Серед здобутків у сфері культури виокремлено такі: підвищили зарплату музейним працівникам та педагогам спеціалізованих мистецьких шкіл-інтернатів, затвердили перелік книжок, рекомендованих для поповнення фондів публічних бібліотек. Уперше за тридцять(!) років було оновлено базу музичних інструментів, на яких вчаться гри талановиті діти. У держбюджеті-2019 на розвиток вітчизняного кінематографа передбачена рекордна сума — мільярд гривень. Ведеться робота й щодо підтримки нематеріальної культурної спадщини. Нинішнього року до національного переліку включено чотири нових елементи, до ЮНЕСКО направлено номінаційне досьє «Традиція косівської мальованої кераміки» для включення до репрезентативного списку.

Отож у царині культури хоч поволі, але відбуваються зрушення. В інших сферах життя країни не завжди можна похвалитися. Зокрема, Прем’єру В. Гройсманові депутати дорікнули проваленням підготовки до опалювального сезону: в Павлограді, Сєверодонецьку, Смілі, Кропивницькому, Кривому Розі, Шепетівці досі немає тепла в деяких мікрорайонах, бо «Нафтогаз» вимагає 50% передоплати за блакитне паливо і погашення заборгованості, що місцевим бюджетам не під силу. На це глава уряду відповів, що, за його власним досвідом, подача тепла жителям міст залежить від дій конкретного мера, і традиційно запевнив: з усім розбереться. Залишається сподіватися, що ситуацію залагодять, бо зима вже близько…

Наступне пленарне засідання — 20 листопада.

Версія для друку          На головну
  • З повідомлень інформагентств
«Заспокоїли»
Читати
Відставка не на часі
Читати
Гроші — на дороги
Читати
Аби отримали зароблене
Читати
Бояться відповідальності
Читати
Головне — знання
Читати
Єдина допомога законна
Читати





При використанні наших публікацій посилання на «Сільські Вісті» обов’язкове