Архів
П’ятниця,
9 листопада 2018 року

№ 86 (19633)
  Про нас
  Реклама
  Поточний номер
ico   Передплата

Шукати фразу повністю
      У номері:Добрий господарВесела світлицяНаша пошта
  • За рубежем
Такий крихкий мир

ФРАНЦІЯ ініціювала в Європарламенті створення армії ЄС.

Докладніше...
Норовливий президент

МОЛДОВА. За відмову підписати низку законів президента намагаються притягнути до відповідальності.

Докладніше...
Утримали деякі позиції

У США відбулися проміжні вибори до конгресу.

Докладніше...
Священики вже не держслужбовці

ГРЕЦІЯ. Влада припиняє платити зарплату священикам від імені держави.

Докладніше...
Насильство у відповідь на насильство

КАМЕРУН. Звільнено з полону 79 дітей, викрадених в англомовному північно-західному регіоні.

Докладніше...
Усім мостам міст

У КИТАЇ відкрили для регулярного руху найдовший у світі морський міст.

Докладніше...
Шантаж по-північнокорейськи

ПІВНІЧНА КОРЕЯ виступила з погрозами відновити ядерну програму.

Докладніше...
Версія для друку          На головну
  • З приводу

Самі собі «Автодор»

Олена КОЩЕНКО.

Вітчизняні автошляхи давно прозвали «дорогами спотикання». А надто — місцевого значення, чимало з яких не ремонтуються десятиліттями. За цей час вони стали настільки розбитими, що подекуди обабіч водії колесами вже обкачують поля та пішохідні стежки. Такою донедавна була дорога на вулиці Чабанівській, яка пролягає селом Крюківщина, що неподалік столиці…

АВТОШЛЯХ завдовжки 800 метрів з’єднує цей населений пункт та сусіднє село Гатне з центральною магістраллю на Київ. І хоча тут лише приватний сектор, рух дорогою дуже жвавий. А покриття на ній так зносилося, що краяни іронічно нарекли її «руїнами Херсонеса». На цьому шляху налічувалося понад 40 ям, та таких, що в них провалювалися колеса і застрягали машини. Тут мало не щотижня стаються ДТП.

Куди тільки люди не скаржились: і в «Укравтодор», і в райадміністрацію, і в ОДА, «своїм» депутатам у парламенті… Проте ні дорожня служба, ні місцеві владці не реагували на звернення. Допоки нарешті у Крюківщині не знайшовся діяльний чоловік — Микола Косенко, який запропонував самим жителям скинутися грошима і полатати «руїни Херсонеса».

Громадський активіст був почутий. І в сусідніх, прилеглих до Крюківщини селах знайшлося чимало охочих долучитися гривнею до суспільно-корисної справи. Допомогли і місцеві бізнесмени. Вдалося зібрати 100 тисяч гривень. Цього вистачило не лише на те, щоб засипати хоча б найглибші ями (а саме так планували спочатку), а й укатати дорогу новеньким асфальтом. Знайшлися фахівці, які приватним чином узялися допомогти селянам провести толоку на дорозі. Тож тепер вулиця Чабанівська має вигляд сучасного шосе. Частина грошей залишилася невитраченою, тож тепер Микола Косенко разом з іншими активістами вирішує, яку ще дорогу відремонтувати.

«Київавтодор» історію з вулицею Чабанівською коментувати не квапиться. Свої гроші місцеві жителі навряд чи повернуть — надто багато треба експертиз, щоб довести, що тут був аварійний стан.

До речі, послуги з ямкового ремонту доріг у Київській області затребувані. Є чимало приватних бригад таких фахівців. Беруть від 300 до 600 гривень за один квадратний метр аварійної ділянки. Втім, проблема ям на дорогах далеко не місцевого значення. Це, як зазначають експерти, справжня національна біда.

Протяжність автомобільних державних автошляхів в Україні — 169,5 тис. км. За їхній стан відповідає Державне агентство автомобільних доріг України. Ще є 250 тис. км вулиць міст, селищ і сіл, якими мають опікуватися місцеві органи влади. А також є відомчі й внутрішньогосподарські дороги…

Чому вітчизняні автошляхи в такому ганебному стані, загальновідомо. Передовсім через хронічне недофінансування дорожньої галузі, а ще — корупцію. Кошти, передбачені в бюджеті на ремонтно-будівельні роботи, на різних владних рівнях безсовісно розкрадаються шляхом «відкатів за сприяння», завищених цін на будматеріали і взагалі невиконаних за технологією робіт.

Проте подає надію те, що з року в рік фінансування ремонтів доріг хоч і потроху, а все ж зростає. Так, у держбюджеті на 2019 рік на цю галузь передбачено понад 55 млрд грн видатків — майже на 10 мільярдів більше, ніж нинішнього. Державний дорожній фонд, який було створено торік у рамках реформи місцевого самоврядування, запрацював 1 січня 2018-го. У кожній області тоді ж відкрились і його регіональні відділення. Контролюватимуть якість виконаних робіт сертифіковані працівники технічного нагляду. В кожному районі працюватимуть громадські інспектори, яких запровадили на рівні радників голів райдержадміністрацій…

В уряді пообіцяли, що створений фонд віднині гарантуватиме фінансування українських доріг. «Це частина реалізації нашої п’ятирічної стратегії. Наголошую: українці мають право їздити по добрих дорогах і будуть їздити по якісних дорогах», — заявив Прем’єр-міністр Володимир Гройсман. Глава уряду вміє красиво говорити, зокрема обіцяти. Проте поки що мало в це віриться з огляду на стан доріг в Україні.

Версія для друку          На головну
  • З повідомлень інформагентств
Поштовиків перевірять
Читати
В ногу з африканськими злиднями
Читати
Сучасне середньовіччя
Читати
Збитки на мільярд
Читати
Допомагають камери
Читати
Вшанували пам’ять жертв Голодомору
Читати





При використанні наших публікацій посилання на «Сільські Вісті» обов’язкове