П’ятниця, 12 жовтня 2018 року № 79 (19626)
http://www.silskivisti.kiev.ua/19626/print.php?n=40366

  • Обережно: шахраї

«Вашу картку буде заблоковано...»

Галина ВЕРНИГОРА.

Національна поліція повідомила про сплеск шахрайств із банківськими платіжними картками.

«ВАША картка буде заблокована банком. Терміново пройдіть авторизацію або зателефонуйте (вказується номер)». Такі повідомлення, набрані латинськими літерами, надходять багатьом громадянам. Текст однаковий, а телефони для «авторизації» різні. Правоохоронці застерігають: у жодному разі не можна телефонувати за вказаним номером! Бо це чистої води афера, у результаті якої той, хто надасть конфіденційні дані своєї банківської картки, миттю втратить усі кошти, що досі на ній зберігались.

Добути чийсь номер телефону, а часом із прізвищем та повним ім’ям і навіть домашньою адресою, для шахраїв не проблема. Адже кожному з нас доводиться вказувати ці дані під час звернень до державних органів, у медзаклади, у крамницях при отриманні бонусних карт тощо. Зрештою витік інформації може відбутись і з подачі недобросовісних працівників самого банку, які в такий спосіб подекуди незаконно підробляють…

За інформацією НБУ, платіжними картками користується майже дві третини населення країни. Але, отримавши вищезгадане СМС не треба відразу і беззастережно думати, що воно справді з банку.

Здебільшого злочинці відправляють його навмання. Вірогідність того, що власник мобільного телефона є клієнтом одного з банків, дуже велика. До речі, часто у СМС вони згадують «Ощадбанк», оскільки більшість пенсіонерів (найдовірливіші клієнти) тримають у ньому пенсійні рахунки. Вони масово вдаються до спроб поцупити гроші просто з карток клієнтів. Стривожений повідомленням власник картки, як правило, телефонує за вказаним у СМС номером. А на другому кінці слухавки уже з нетерпінням його чекають: нібито черговий «колл-центру вашого банку» добре поставленим ввічливим голосом почне задавати звичні у таких випадках запитання. Спершу попросить назвати номер картки, затим — прізвище, ім’я та по батькові, кодове слово. Потім почне виманювати термін дії картки та її PIN-код. У кінці навіть не забуде подякувати за звернення у «службу банку» і запевнити, що клієнт може не хвилюватися за свої гроші. А тим часом останніх, як кажуть, і слід захолов...

Схема такого ошукування стара і загальновідома. Та, на жаль, є чимало довірливих громадян, які потрапляють на гачок до шахраїв, умить позбуваючись усіх своїх заощаджень. Яку в цьому разі можна дати пораду? Нікому і ніколи (а в телефонному режимі — і поготів) не називайте жодних даних своїх платіжних карток, навіть терміну їх дії.

Зрештою правоохоронці радять зателефонувати 102 і повідомити про цей кіберзлочин. Можливо, ще комусь це врятує гроші.