Вівторок, 8 травня 2018 року № 34 (19581)
http://www.silskivisti.kiev.ua/19581/print.php?n=38842

  • Ну і ну!

Бездонна бюджетна кишеня

Олександр
Виноградівський.

На 60% дорожче від середньої ринкової ціни обійшлося Українському дитячому центру «Молода гвардія», що в Одесі, м’ясо, придбане у фірми, яка виграла тендер. У житті, звичайно, все можливо. Але кожен випадок цікавий своїми деталями.

А ВОНИ такі. Табір відпочинку дітей є державним підприємством. І це дуже привабливо для постачальників продуктів. Конкретно: ТОВ «Проект Інвест ХХІ» — фірмі, що зареєстрована на приватну особу і пов’язана із керівництвом Одеси. От тільки до сільгоспвиробництва вона не має жодного стосунку. Втім, це ж Одеса! Тут і не таке трапляється. Цікава й історія тендера. У ньому, крім переможця, брали участь дві сільськогосподарські фірми, які справді мають тваринницькі ферми. Вони програли, бо не змогли запропонувати тієї ціни, яку обіцяв «інвестор ХХІ століття», який, по суті, є перекупником. Невже таке можливе?! За первинними договірними цінами від «перспективного» постачальника жодного кіло­грама м’яса дітям так і не надійшло. Першу додаткову угоду з підняття цін держпідприємство «Молода гвардія» підписало вже через тиждень після тендера. Рішення обґрунтували коливаннями ціни м’яса на ринку… без будь-якої довідки на підтвердження. Аналогічні додаткові договори про подальше підвищення цін були підписані ще чотири рази (!) протягом місяця. А чому б ні? Держава заплатить!

Водночас Державна служба статистики за період описаних вище подій не фіксувала значних коливань ціни на м’ясо, тож піднімати її щотижня на 10% у постачальника і замовника не було жодних підстав. Нещодавно активісти оприлюднили й факти закупівлі у минулому «Молодою гвардією» у ТОВ «Проект Інвест ХХІ» стегон курчат за завищеними цінами.

Як зреагує міська та центральна влада на таку інформацію? Швидше за все, як завжди, мовчанням. Ну а скільки м’яса покладуть дітям на тарілки — то вже зовсім інше питання.