Архів
Вівторок,
16 січня 2018 року

№ 4 (19551)
  Про нас
  Реклама
  Поточний номер
ico   Передплата

Шукати фразу повністю
      У номері:Соняшник
  • За рубежем
Нарешті домовились

НОРВЕГІЯ. Через чотири місяці після виборів тут сформували уряд меншості.

Докладніше...
Примара референдуму

ВЕЛИКА БРИТАНІЯ. Уряд Шотландії заговорив про другий референдум щодо відокремлення.

Докладніше...
Якщо хочуть, то ловлять

КИТАЙ за рік насильно повернув до країни 1300 хабарників, які втекли за кордон.

Докладніше...
Неонацисти наступають

ШВЕЦІЯ. Поліція розігнала демонстрацію неонацистів.

Докладніше...
Потерпають од «Ісламської держави»

ІРАК. У Багдаді терористи-смертники влаштували подвійний вибух.

Докладніше...
Екологічна загроза

ІРАН. Танкер «Sanchi» затонув у водах Східно-Китайського моря.

Докладніше...
Буде другий тур

ЧЕХІЯ. Чинний президент Мілош Земан лідирує у першому турі президентських виборів.

Докладніше...
Конфлікт назріває

ТУРЕЧЧИНА. Влада перекинула колону військової броньованої техніки на кордон із Сирією.

Докладніше...
Давнє протистояння

ПОЛЬЩА. У Варшаві відбулися протести проти посилення закону про аборти.

Докладніше...
Версія для друку          На головну
  • З приводу

Удар чи заслін?

Маргарита СИТНИК.

Першого січня набули чинності зміни до Податкового кодексу, якими запроваджено новий порядок ввезення товарів з-за кордону. Подія вже встигла спричинити чималий резонанс: міжнародну автотрасу Львів — Краковець біля автобусної зупинки «Роснівка» перекрили кількадесят обурених пікетувальників.

У ЧОМУ суть питання? Відтепер наземним шляхом можна ввезти без сплати мита товарів загальною вартістю до 500 євро і вагою до 50 кг за умови, що особа перебувала за кордоном не менш як 24 години і в’їжджає в Україну не частіше одного разу на 72 години. При подорожі літаком ліміт вартості товару вищий — до 1000 євро. Якщо ці часові проміжки не дотримані, допустима вартість зменшується до 50 євро (обмеження щодо «безкоштовних» посилок — не більше трьох на місяць вартістю до 150 євро кожна — набуде чинності наступного року). Зроблено це, як ідеться в офіційному поясненні, задля викорінення контрабанди та «сірого» і «чорного» імпорту.

Раніше кількість «ходок» за кордон не обмежувалась. І цим часто користувалися, точніше, з цього жили мешканці прикордонних районів, займаючись так званим «човникарством». Люди їздили переважно у сусідню Польщу, закуповували там харчі, мийні засоби, будматеріали, одяг тощо і перепродували їх на ринках підприємцям чи торгували самі. Багато хто просто «шопінгував» за кордоном, полюючи на акційні пропозиції тамтешніх магазинів. А вимога не повертатися додому протягом доби зведе нанівець усю вигідність закупівлі дешевших чи кращих товарів: доведеться шукати, де переночувати — звісно, не безкоштовно, десь пообідати...

Чим же «човники» так завинили перед державою, розбиралися експерти. І їхні думки різко поляризувалися. Економіст А. Новак вважає, що запроваджені зміни спричинять велику мороку заробітчанам, котрі хочуть приїхати додому не з порожніми руками, та й контрабанду не поборють, бо основна частина переправляється «не в сумках чи рюкзаках, а у вагонах та фурах». У «Європейській бізнес-асоціації», навпаки, називають новий порядок встановленням справедливості. На законослухняних громадянах, мовляв, він практично не позначиться. А от ланцюжок між згаданою вище контрабандою у фурах та «човниками» (за напрацьованою практикою, великі партії товару в Польщі розформовували по пакунках, роздавали по людях і так уникали оподаткування на нашій території) порветься. Д. Крамар із Асоціації імпортерів м’яса звернув увагу ще й на таке: «...Хочу запропонувати сісти у машину, поїхати на кордон і постояти там у черзі. Я, наприклад, їду у справах або везу товар, сплачуючи чесно мито, але змушений витрачати часом цілий день, щоби пройти пункт пропуску, заповнений «човниками». Чому я, платячи податки, маю спокійно дивитись, як хтось займається контрабандою, при цьому ще й заважає мені працювати?»

У соцмережах серед людей теж дискусія — емоційніша, ніж в експертному середовищі, але за позиціями подібна. Заробітчани, котрі чесно й важко працюють у тій же Польщі, «човників» лають на всі заставки: мовляв, мало того, що вони «хитрозроблені» й ліниві, так ще й до місця роботи через них дістатися вчасно не виходить — на пунктах пропуску постійно живі затори. Опоненти звертають увагу на інше: влада, як завжди, взялася ловити мух, «не помічаючи» великі схеми на митницях, безлад із товарообігом на Донбасі. Тобто знову піар і спроба вибудувати «потьомкінське село» в окремо взятій сфері, а не системна робота з докорінного реформування суті.

Проте, як слушно зауважила експерт М. Луцишин, слід відкинути емоції, бо предметно говорити немає про що. Закон лише почав діяти, і тільки через певний проміжок часу буде зрозуміло, чи зникнуть схеми, черги на кордоні й чи збільшаться у підсумку надходження до бюджету.

Версія для друку          На головну
  • З повідомлень інформагентств
Наш мед — до Європи
Читати
Корупція? Ні, не бачу
Читати
Курс на «фатерлянд»
Читати
До біди доводять чарка та наркотики
Читати
Без представників
Читати
Суд знову перенесено
Читати
Сміття не завадило
Читати
Час гуляти, час працювати
Читати
Престиж у матеріальному вимірі
Читати
Ремонт продовжиться
Читати
Необережність убиває
Читати





— Ліки страшенно дорогі! Сказитися можна!

— Не рекомендую. Ліків від сказу немає.

Мал. А. Василенка.

При використанні наших публікацій посилання на «Сільські Вісті» обов’язкове