П’ятниця, 8 вересня 2017 року № 70 (19515)
http://www.silskivisti.kiev.ua/19515/print.php?n=36658

  • Новини АПК

Штаби про людське око

Руслана ЗІНЧЕНКО.

ЗА І ПІВРІЧЧЯ 2017 р. в Україні від аграрного рейдерства найбільше постраждали п’ять областей. Про це повідомила заступник міністра юстиції з питань державної реєстрації Олена Сукманова. За її інформацією, найгарячішими за кількістю звернень і порушень є регіони з великими площами сільськогосподарських угідь. Це центральна Україна, а також Херсонська, Миколаївська, Кіровоградська та Дніпропетровська області. Найспокійніше щодо цього — Закарпаття.

Тим часом міністр юстиції Павло Петренко, виступаючи на засіданні парламентського аграрного комітету, бадьоро відрапортував, що «антирейдерські штаби, які працюють по всій країні під керівництвом очільників чи заступників голів облдержадміністрацій та з участю правоохоронців і представників органів юстиції, дають свій ефект». На жаль, оптимізм чиновника поділяють далеко не всі аграрії. Так, селяни с. Надеждівки Чаплинського району Херсонщини, які вирішили звернулися до обласного антирейдерського штабу з приводу рейдерської атаки на місцеве сільгосппідприємство, так і не змогли в цей оперативний (!) центр додзвонитися. А коли за дві з половиною години добралися до обласного центру, то «штабісти» їх не стільки вислуховували, скільки доводили, що вони емоційно не стримані та юридично безграмотні...

Виростили, зібрали. А далі — проблема

ЗА ДАНИМИ «Укрзалізниці», кількість вагонів-зерновозів в Україні протягом останнього року збільшилася на 21%. Проте учасники аграрного ринку продовжують скаржитися на великі проблеми із транспортуванням продукції. Справді, погоджуються вони, загальна кількість зерновозів станом на 21.08.2017 була 17730, що на 3760 більше, ніж в аналогічний період минулого року. Але об’єми перевезень аграрної продукції «Укрзалізницею» такі ж, як торік. Водночас, як повідомляє «Український клуб аграрного бізнесу», через незадовільну роботу «Укрзалізниці» з порожнім та рухомим складом, помилки у логістиці, погану внутрішню координацію та численні недоліки нововведеної автоматичної системи розподілу вагонів, подекуди зерновози... простоюють. «Торішнього колапсу на припортових станціях на Одещині вдалось уникнути, — каже голова комітету з логістики УКАБ Олександр Калюжний. — Проте багато питань до «Укрзалізниці» залишаються відкритими. Проблеми нікуди не зникли».