П’ятниця, 31 березня 2017 року № 25 (19470)
http://www.silskivisti.kiev.ua/19470/print.php?n=35116

  • Обережно: шахраї

Назвав номер — утратив гроші

Олена БЕГМА.

Телефонні аферисти видурюють у людей дані їхніх банківських карток під будь-яким приводом, а тоді миттєво цуплять із них гроші. Ось кілька історій. Нехай вони стануть пересторогою для інших…

ДНЯМИ на мобільний телефон моєї родички, що мешкає в одному із сіл Київщини, прийшло СМС: «Oschadbank Шановний клієнте, вашу картку заблоковано на 92 дні. Деталі за номером…»

Літня жінка, прочитавши новину, захвилювалась: ще б пак — на її картці пенсія. Вона не може собі дозволити 92 дні її не знімати, бо на що тоді жити? Вже навіть було кинулася до шухляди, щоб дістати картку «Ощадбанку» та зателефонувати. І зробила б так, якби присутній на той момент у хаті онук-студент не зупинив її: «Бабо, ви що, збираєтеся комусь продиктувати свій ПІН-код? Це ж «розвод» — вас хочуть «кинути» на гроші!».

На щастя, онук вчасно просвітив бабусю. Розповів, скільки нині в Україні розвелося добре обізнаних із комп’ютерними технологіями шахраїв. Вони роздобувають імена й телефони (а це не проблема, бази даних клієнтів різних установ можна купити навіть в Інтернеті). Потім, будучи хорошими психологами, вдаються до ефекту несподіванки — обдзвонюють жертв або ж надсилають СМС із повідомленням про заблокування картки на стільки-то днів. І щойно розгублена людина клюне на гачок, починають видурювати конфіденційні дані її банківської картки. Приміром, кажуть їй: щоб розв’язати проблему, не обов’язково самому йти в банк і вистоювати там у черзі. Достатньо просто зараз назвати номер своєї картки та її особливий код на звороті, після чого «ввічливий співробітник кол-центру» по телефону «розблокує» картку. Щойно людина це зробить, вважайте, плакали всі грошики. Шахраї знімуть їх із банківського рахунка — і шукай вітру в полі.

Схема такого ошукування стара й загальновідома. Та, на жаль, є ще чимало довірливих громадян, які потрапляють у сіті аферистів, умить позбуваючись грошей. Яку в цьому випадку можна дати пораду? Нікому і ніколи (а в телефонному режимі — й поготів) не називайте жодних даних своїх платіжних карт, навіть терміну їх дії. Також належить знати, що банківські працівники ніколи не телефонують своїм клієнтам із подібними питаннями, бо вони не вправі запитувати будь-які персональні відомості їхніх карток.

…Уже коли ця замітка була написана, мені на мобільний прийшло письмове повідомлення… такого ж змісту. І я зателефонувала. У слухавці чоловік:

— «Ощадбанк слухає»…

І, подякувавши, «що зателефонували на гарячу лінію «Ощадбанку», ввічливо пояснив, що, мовляв, була несанкціонована спроба зняти з моєї картки гроші, через що її заблокували на три місяці. А щоб розблокувати, виявляється, потрібно зараз назвати номер моєї картки і код на звороті. Та коли я зауважила, що взагалі не є клієнтом «Ощадбанку», «службовець» просто кинув слухавку! І вже не відгукувався, скільки б я не набирала номер.

Цей шахрай «проколовся». Проте скількох іще він надурить? Пильнуймо!