Архів
Вівторок,
15 листопада 2022 року

№ 42 (19986)
  Про нас
  Реклама
  Поточний номер
ico   Передплата

Шукати фразу повністю
      У номері:Добрий господарНаша пошта
  Версія для друку          На головну
  • Запитання — відповідь

Повернення товару

Ліна ПАСЬКО.

«Якщо я отримала куплений товар поштою, то у такому разі як обчислюється строк для його повернення?» — запитує Яніна В. із міста Тернопіль.

ПРИДБАННЯ товарів «на відстані» — завжди ризик. Адже, купуючи безпосередньо у крамницях, ми маємо змогу їх оглянути, перевірити чи приміряти. А отримуючи замовлене через пошту, із завмиранням серця відкриваємо посилку. Дуже прикро, коли придбане не влаштовує. Але оскільки ви покупець, то маєте відповідні права, серед яких і можливість повернути товар без урахування того, яким чином було його куплено.

Отже, згідно зі статтею 13-ю Закону України «Про захист прав споживачів» від 12 травня 1991 року, споживач має право розірвати укладений на відстані договір шляхом повідомлення продавця (виконавця) про це протягом 14 днів із моменту підтвердження інформації або з моменту одержання товару чи першої поставки товару.

Якщо споживач придбав непродовольчий товар належної якості, але він його не влаштовував формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням, то, згідно зі статтею 9-ю Закону, має право обміняти такий товар на аналогічний у продавця. І може це зробити протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом із проданим товаром.

Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості поверненого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов’язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.

При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки зі споживачем провадяться, виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору — в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

У разі якщо продавець відправив покупцеві товар неналежної якості, що було виявлено протягом гарантійного терміну, покупець має право вимагати: пропорційного зменшення ціни; безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк; відшкодування витрат на усунення недоліків товару. Якщо ж недоліки істотні чи товар фальсифікований — вимагати розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми; заміни товару на такий же або на аналогічний із числа наявних у продавця (виробника) товар.

А ось стосовно придбаних вживаних непродовольчих товарів, реалізованих через роздрібні комісійні торговельні підприємства, то тут вимоги споживача задовольняються за згодою продавця.

У будь-якому разі ситуації із поверненням, обміном товару — завжди морока, яка потребує часу. Це і оформити, повернути та отримати назад свої гроші, особливо якщо розрахунок був безготівковий. Тому робіть покупки обдумано, у надійних продавців, детально ознайомившись з усіма властивостями та характеристиками товару.

Версія для друку          На головну
  • З повідомлень інформагентств
Визволили героїв
Читати
Коштів, кажуть, достатньо
Читати
Вкладаються в майбутнє
Читати
Довідка не потрібна
Читати
Освітянам доведеться важко
Читати
Генератори є
Читати
Не втрачаємо оптимізму
Читати
Від таких сусідів...
Читати





При використанні наших публікацій посилання на «Сільські Вісті» обов’язкове