Архів
П’ятниця,
10 грудня 2021 року

№ 91 (19939)
  Про нас
  Реклама
  Поточний номер
ico   Передплата

Шукати фразу повністю
      У номері:Весела світлицяНаша поштаСоняшник
  Версія для друку          На головну
  • Гаряча тема

Штормове попередження на кожен день

Микола НЕЧИПОРЕНКО.

Дніпропетровська область.

Нещодавно у Дніпрі та області синоптики оголосили штормове попередження. За їхнім прогнозом, протягом одного дня очікувалося різке погіршення погоди, поривчастий вітер, дощ зі снігом і падіння температури повітря до мінусових позначок. Відтак була можливою й ожеледиця на дорогах регіону.

ОСЬ ХРОНІКА тутешніх дорожньо-транспортних пригод того дня. В обласному центрі на вулиці Щепкіна раннього ранку «Meрседес-Бенц» кудись так поспішав, що на скаженій швидкості врізавсь у ВАЗ, який виїздив із другорядної дороги. Тобто один мчав понад нормову швидкість, а другий не дивився, куди кермував. Водії не постраждали, однак на дві години з одного боку був заблокований проїзд на автостанцію, а з іншого — виникла довжелезна автомобільна «черга» бажаючих потрапити до залізничного вокзалу.

Не минуло і пів години, як сталося відразу потрійне ДТП перед виїздом на Амурський міст у Дніпрі: не впоравшись зі швидкістю, зіткнулися ВАЗ, «Порше» і «Хюндай». Без травм цього разу не обійшлося. Того ж дня, але вже післяобідньої пори, на тому ж мосту примудрилися зіткнутися два «Форди» — один легковий, а інший вантажний. Рухалися вони один одному назустріч, і в якийсь момент, як потім написали у протоколі ДТП, «водій вантажного на слизькій дорозі не впорався з керуванням і зненацька виїхав на сусідню смугу, де сильно пошкодив «Форд»-легковик».

Того фатального дня штормового попередження у Дніпрі та області сталося загалом понад три десятки дорожньо-транспортних пригод, і аж ніяк не всі з них завершилися легкими чи й не дуже легкими переляками. На превеликий жаль, наслідком стали і трагедії. Зокрема, 50-річний житель села Степанівка у місті Кам’янське своєю «Таврією» учинив наїзд на двох жінок і двох малолітніх дітей. Одна з потерпілих загинула на місці аварії. Від отриманих травм у реанімації термінової медичної допомоги Кам’янського помер її 3-річний син, а дев’ятилітня дочка, зазнавши тяжких травм, перебуває нині в обласній дитячій лікарні. Ще одна постраждала — 65-річна мешканка селища Карнаухівка з відкритою черепно-мозковою травмою була доставлена в один із медзакладів Кам’янського. Як встановлено, водій, котрий усе це накоїв, був тверезий, усе сталося, йдеться у повідомленні Нацполіції, «через необережне кермування». Читаймо — через легковажність та відверте нехтування потребою безпечно їздити на власному транспортному засобі, пам’ятаючи, що пішоходи — повноправні учасники дорожнього руху.

В іншому кінці області, у Нікополі, легковик «ВАЗ-2101», теж не змігши як слід приборкати свою надмірну швидкість, «наздогнав» службовий автобус «Iкарус». У Кривому Розі маршрутка збила хлопця на пішохідному переході, і за його життя досі борються медики 8-ї місь-кої лікарні…

Перелік ДТП, які мали місце на Дніпропетровщині того несприятливого дня, можна продовжувати. Але я хочу звернути увагу на таку подробицю: не набагато менше їх трапляється і в інші дні. Зокрема, й коли привітно світить сонечко, на дорогах та вулицях ні снігу, ні ожеледиці й тому подібного, а видимість майже ідеальна. Спеціально навіть почав стежити за хронікою ДТП в області. І таки дійшов виновку, що річ не тільки в якихось штормових катаклізмах чи стихійних явищах і лихах. В один із перших днів грудня, коли на Дніпропетровщині, як сказали місцеві синоптики, «тимчасово потепліло і розпогодилося», було побито «рекорд» автотранспортних аварій. Приміром, повідомила дорожньо-патрульна служба області, «ймовірно, водій одного з легковиків виїжджав із другорядної сільської дороги на автотрасу, не оцінив обстановки на ній та став перешкодою для легкового автомобіля, який на шаленій швидкості мчав по своїй смузі». Спитаєте, чому ймовірно, а не точно? Слідчим це треба буде з’ясувати самотужки. Адже обидва водії загинули на місці жахливого «певно, зіткнення». Автомашини побилися на купи брухту і відновленню не підлягають. Запитувати, як та чому таке сталось, уже нема в кого.

Тож сьогодні щодо вуличного руху в населених пунктах і дорожнього за їхніми межами «штормове попередження» потрібно оголошувати не інакше як на кожен день. «Б’ють свої машини, самі гинуть, убивають невинних пасажирів і перехожих, часто рідних та близьких, і не каються — літають як навіжені», — так прокоментував один із потерпілих, якому за вимушених обставин довелося стати пасажиром легковика «Oпель». Але туди, куди прямував, чоловік не доїхав, а опинився в 16-й міськлікарні обласного центру. Бо невідь-звідки вилетів позашляховик, «підрізав» Oпель, через що останній злетів на узбіччя і вдарився об здоровенне міцне дерево. В цій же лікарні інший постраждалий у ДТП висловив думку, що причина такої жахливої ситуації на дорогах полягає передусім у неймовірній кількості автомобілів, власники яких аж ніяк не ретельно вивчали Правила руху і сумлінно складали іспити вимогливим екзаменаторам. Якщо хто ще не знає, то, виявляється, в країні існує прибутковий «бізнес» — продаж водійських прав як уроздріб, так і оптом.

Великим чинником смертельних жнив на дорогах є і злочинна бездіяльність патрульно-постової служби Національної поліції, яка прийшла на зміну колишній державній автоінспекції. Найгірша «традиція» останньої збереглась і перейшла у спадок. Теперішні патрулі не стільки «вихованням» порушників Правил дорожнього руху переймаються, приборканням їхньої вседозволеності за кермом, скільки стягненням з винуватців грошей.

Водночас добряча чверть ДТП — в «активі» негідників, що мають звичку їздити у стані алкогольного «піднесення». Та й не тільки алкогольного — наркотичного також. Це жах і жахіття, страх і страхіття, але таксисти, водії маршрутних міських мікроавтобусів та міжміських автобусів, шофери великовагових вантажних машин, що задіяні нині навколо Дніпра в будівництві об’їзної траси, із котрими я спілкувався, готуючи матеріал, всі як один стверджують: найбільше сьогодні вони бояться п’яних за кермом. Особливо у вечірній і нічний час — тоді їх аж кишить на вулицях, дорогах і автотрасах.

На жаль, повторюся, патрульно-постова служба ніяк не виконує покладених на неї обов’язків і, сказати б, надії. Створюється навіть враження, що ППС, навпаки, зацікавлена, аби якомога більше учасників дорожнього руху на кожному кроці й повороті… порушували правила, дебоширили на дорогах та вулицях. Бо це вже видно як на долоні, а зрозуміло й коню: якщо вряди-годи вона і з’являється на наших шляхах, то із найзліснішими, по суті, бандитами за «бубликом» не бореться, а аж бігом збирає з них данину. Оскільки на повну потужність діє і такий «грошовий потік», котрий знизу і до верху годує цілі «верстви» — від рядових до полковників і вище не стражів порядку, а негідників у погонах. Які втратили давно будь-які совість і честь. А як результат — автомагістралі й вулиці, навіть найглухіші шляхи в Україні перетворилися на дороги смерті, без лапок і переносних значень, бо їх мусиш боятися більше, ніж вогню і навіть того ж коронавірусу. Під колесами гине не набагато менше українців, ніж помирає власною смертю. І більше, ніж у війні на сході. Це вже національна трагедія.

Наразі зводити будь-яку статистику поточного року зарано. Проте є один показник, за яким після закінчення 2021-го Дніпропетровщина напевне буде першою. Адже після підрахунків одинадцяти місяців виявилося: порівняно з усіма областями тут у дорожньо-транспортних пригодах загинула вже мало не тисяча людей. Не хочеться вірити, але це майже третина всіх загиблих у ДТП по Україні. Травм же різної тяжкості зазнало понад п’ять тисяч чоловік. Якщо нічого не зміниться, то незабаром може з’ясуватися, що транспортний розбій, точніше, його масштаби забиратимуть люду більше, ніж усі пандемії, туберкульози, серцеві недуги та онкологічні захворювання і так далі, разом узяті. На наших дорогах давно почалась і набирає прискорених обертів війна не на життя, а на смерть.

Версія для друку          На головну
  • З повідомлень інформагентств
Свого хліба вже нема
Читати
I тут усе у збитках
Читати
Вугільна криза триває
Читати
Хто хмеліє від виторгу?
Читати
На нові не вистачає коштів
Читати





При використанні наших публікацій посилання на «Сільські Вісті» обов’язкове