Архів
Вівторок,
10 серпня 2021 року

№ 59 (19907)
  Про нас
  Реклама
  Поточний номер
ico   Передплата

Шукати фразу повністю
      У номері:Добрий господар
  Версія для друку          На головну
  • Запитання — відповідь

Відновлення документів на нерухомість

Підготувала
Надія ПРОЦКО.

«Повінь пошкодила хату, яка залишилася мені від матері, і, щоб отримати компенсацію, треба надати документи на будівлю, а я не можу знайти їх. Мабуть, необачно викинув разом із мокрими і не потрібними вже речами. Як швидко відновити папери?» — запитує Андрій Сергійович із Івано-Франківської області.

ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ за збереження документів завжди несе власник. Втрата важливих чи цінних паперів — неприємна подія і може бути пов’язана як з недбалістю власника, так і через певні форс-мажорні обставини, серед яких крадіжки, пожежі, стихійне лихо. Трапляється, що документ не втрачений, але зіпсований, розірваний на клаптики чи пошкоджений так, що не дає змоги підтвердити особистість або права власника.

Втрата документів, які підтверджують право власності на нерухомість, не означає втрату права власності на нього. Отримані їх дублікати матимуть таку ж юридичну силу, що й оригінали. Запис про право власності зберігається у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, якщо раніше відбулася реєстрація такого права.

У разі втрати або зіпсування документа, посвідченого або виданого нотаріусом чи посадовою особою органу місцевого самоврядування, за письмовою заявою видається дублікат такого документа. Для цього слід звернутися до тієї особи, яка вчиняла ці дії, й отримати копію документа з відміткою «дублікат», завірений печаткою і підписом нотаріуса чи посадової особи органу місцевого самоврядування.

Необхідну інформацію можна також отримати з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, через Кабінет електронних сервісів. Така довідка містить повні дані (за умови реєстрації після 2013 року) про власника нерухомого майна, про об’єкт нерухомого майна, номер договору, дату його укладання, особу, яка посвідчувала договір, особу, яка здійснила державну реєстрацію, а також дату та час проведення державної реєстрації. Архівні дані з Реєстру прав на нерухоме майно, який функціонував до 2013 року, або дані про нерухоме майно взагалі можуть бути відсутні. У такому разі за отриманням інформації слід звернутися до архіву БТІ.

Якщо ж нерухоме майно було придбане не за нотаріальним договором, для підтвердження права власності достатньо отримати інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Вона буде достатнім підтвердженням права власності на нерухомість.

Видати дублікат свідоцтва про право власності замість загубленого або пошкодженого може Центр надання адміністративних послуг. Для отримання дубліката свідоцтва про приватизацію до ЦНАПу необхідно надати:

— заяву зі згодою всіх повнолітніх співвласників житла, які брали участь у приватизації (заповнюється в присутності адміністратора);

— копії паспортів або свідоцтв про народження для осіб, які не досягли 16-річного віку, які є співвласниками житла, та оригінали документів для посвідчення;

— документ із поліції про те, що оригінал свідоцтва про право власності на житло був викрадений або втрачений;

— оголошення про втрату свідоцтва в друкованих ЗМІ.

У разі якщо особа втратила свідоцтво про право власності на нерухомість, реєстрацію якої було проведено до 1 січня 2013 року, необхідно здійснити державну реєстрацію права власності на нерухоме майно. Для цього потрібно використовувати відомості з Реєстру прав власності на нерухоме майно, що є архівом Державного реєстру речових прав. Альтернативою можуть слугувати паперові носії інформації. Якщо заявник має копію втраченого свідоцтва, її також треба подати. При відсутності архівного запису у Реєстрі слід звернутися до архіву БТІ.

Якщо втрачене чи зіпсоване свідоцтво про право власності, видане після 1 січня 2013 року то відомості про нерухоме майно вже містяться у Держреєстрі. В такому разі право власності підтверджується на підставі інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Це означає, що відновлювати документ не обов’язково. За бажання можна просто отримати інформаційну виписку з реєстру.

Версія для друку          На головну
  • З повідомлень інформагентств
Під вартою
Читати
Заплатять усі
Читати
Догосподарювалися
Читати
Державі залишать дещицю
Читати
Пішов митець
Читати
Готуються до третьої хвилі
Читати
Гречка здешевшає?
Читати





При використанні наших публікацій посилання на «Сільські Вісті» обов’язкове