Архів
Вівторок,
30 березня 2021 року

№ 23 (19871)
  Про нас
  Реклама
  Поточний номер
ico   Передплата

Шукати фразу повністю
      У номері:Квітень
  Версія для друку          На головну

Терор газового монополіста

Хто вкрав гроші?

Віталій НАЗАРЕНКО.

Фото автора.

Лілія Дорошенко показує позовну заяву до суду, яку отримала від «Чернігівгаз Збут».

Староста Микола Малашта та соцпрацівниця Тетяна Колесник обурені діями двох монополістів — Укрпошти та «Чернігівгаз Збуту».

ІСТОРІЯ з грошима, що зникли дорогою з Петрівки до Ніжина, триває вже місяць. Поліція досі шукає винних. А почалося все з того, що до старости Петрівки Миколи Малашти наприкінці січні звернулася соцпрацівниця Тетяна Колесник.

— Жінка розповіла мені про скарги самотніх бабусь на те, що «Чернігівгаз Збут» нарахував їм борги за спожите паливо, хоча гроші вони вчасно сплатили листоноші у поштовому відділенні й мають на руках усі квитанції, — розповідає Микола Іванович. — Ми зробили запит до Олени Дорошенко (керівник Чернігівської дирекції Укрпошти) й одержали відповідь, що кошти до них не надходили. Після цього я викликав поліцію. Коли ж стали розбиратись, то виявилося, що постраждали не тільки самотні пенсіонери, а всі, хто оплачував газ на пошті.

У цій історії цікавим є те, що реєстр платників до Ніжина не доїхав, хоча в місцевої листоноші він є. Сума, яка зникла, немала. За словами Миколи Малашти, мова про близько 36 тисяч гривень. «Не доїхав реєстр — не доїхали й гроші», — каже чоловік. Тетяна Колесник не знає, як пояснити своїм підопічним ситуацію. «Що сказати бабусям, де ділись гроші. А також — чому погрожують відключити їм газ?.. Для них це трагедія. В однієї 4387 гривень боргу вже з пенею нарахували, в іншої — дві тисячі. Де вони їх візьмуть? А я заплатила 11 800 гривень. От уявіть, як мені. Що робити?».

— Ми відправляємо гроші, а ще ж людина платить пошті 37 гривень за послуги! — не стримує гніву староста. — Якби керівник був на місці, то він би сам приїхав і розібрався. У нас таке було сім років тому — тоді приїхав з Ніжина начальник і все вирішив. Дві години роботи, встановили, хто винен, людина внесла гроші в касу і написала заяву на звільнення.

«Листи щастя»

ВТІМ, очевидно, керівництво Укрпошти зайняте чимсь важливішим, ніж пошук злодія серед підлеглих. Тим часом газовий монополіст продовжує тероризувати петрівців. Таких у селі 26 чоловік. Лілія Дорошенко — одна з тих, кому першим прийшли «листи щастя».

— Ми заплатили 3232 гривні, і нам спершу слали повідомлення, потім дзвонили, а потім прийшла вимога-повідомлення про те, що коли не заплатимо, то відключать газ. А оце недавно прислали «лист щастя» — позовну заяву без підписів і печаток у конверті від ТОВ «Чернігівгаз Збут». До якого суду звертатися, куди бігти — не відомо! У нас усі квитанції на руках, реєстр на пошті є про те, що гроші повністю надійшли, — каже жінка.

Листоноша Світлана Білоновська розповідає, що того дня все зробила як завжди. І з рахунками за світло та за доставку газу, які також оплачували люди, все гаразд. «Я гроші приймала і віддала їх начальнику пересувного відділення. Він усе перевірив, порахував і забрав. От саме за газ гроші не дійшли. У мене все записано», — показує книгу реєстрів.

Поліція проводить розслідування. Представник сектору комунікації ГУНП в області Юлія Ковтун розповіла, що з приводу зникнення коштів надійшло 12 повідомлень від жителів села Петрівка. «Заявники вказали, що провели передоплату за використаний газ та за його доставку в місцевому пересувному відділенні поштового зв’язку. Проте кошти зараховані частково, — пояснила пресофіцер. — Відомості про подію були внесені в Єдиний реєстр досудових розслідувань. Ніжинське райуправління поліції порушило провадження за всіма заявами за частиною 1-ю статті 191-ї Кримінального кодексу (привласнення чи розтрата чужого майна). Нині поліція з’ясовує всі обставини».

«Наїзд» на фермера

В ОДНОМУ кінці села газівники тероризують людей, яких вони зарахували до боржників, а в іншому — фермерське господарство «Добробут».

За словами його директора Миколи Самсоненка (на фото), представники монополіста, посилаючись на Кодекс газорозподільних систем, прийнятий у вересні 2015 року, вимагали від нього зробити новий газовий проєкт під сушарки та вивести по-новому лічильники.

— Сушарки ці були збудовані на початку двотисячних. Вони вже були уведені в експлуатацію, — роз’яснює Микола Михайлович. — У 2011 році я їх купив, а у 2012-му ми вже сушили зерно. Всі документи були в порядку, і питань не виникало. Проблеми почались 2018 року, коли приїхали інженери «Чернігівгазу» з Бобровиці та Носівки із вимогою винести лічильник за територію. Погрожували припинити подачу газу. Я подумав, мо’, й справді так зробити. Позаторік зібрав папери і заплатив за проєкт 100 тисяч гривень. Робили його фактично два роки, оце тільки нещодавно віддали. Дивлюсь, а там не те. Спершу казали, що вартість послуг становитиме 500 тисяч, починаю ставити — тут тобі вже 750 тисяч, і так дійшло до 900 тисяч гривень. Як же так?».

Фермер не стерпів, коли зрозумів, що його намагаються капітально надурити на самому лише вузлі обліку. «Лічильник коштує у них 500 тисяч, такий самий у виробника — 270 тисяч гривень. Тільки на одному лічильнику з мене хотіли здерти 230 тисяч, — обурюється чоловік. — Так само на трубах. Член правління «Чернігівгазу» Сергій Володимирович Дорошенко, який відповідає за напрям капітального будівництва, вимагав, аби прокладали саме їхні, хоча в мене є свої. Я навіть готовий був втратити ті 100 тисяч, хай би переробили проєкт, але він сказав «ні». Оце мене й заїло. У мене всі лічильники на повірці, стоїть дистанційна передача даних, усе відповідає нормам. Навіщо виводити прилади обліку за територію?»

Спілкування має відбуватися письмово

КОДЕКС газорозподільних систем, на який посилаються газівники, ухвалений, як уже сказано, у вересні 2015 року. Активіст і борець за права споживачів газу Ігор Денисенко каже, що вимоги були б законні, якби фермер будував сушарку «з нуля», але на той час її вже ввели в експлуатацію.

— Закон зворотної сили не має,— стверджує Ігор Денисенко. — Якщо фермер встановлював лічильник раніше 2015 року, то всі ці речі можуть мати рекомендаційний характер. Його не можна змусити. У таких випадках треба терміново звертатись із заявою до регулятора — Нацкомісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), бо вона є арбітром у таких ситуаціях. Також варто скаржитись на тиск підприємства-монополіста до Антимонопольного комітету.

За словами експерта, будь-яке спілкування з газівниками має відбуватися виключно у письмовій формі. «В цій ситуації ми можемо говорити не лише про шантаж — я б на його місці викликав наряд поліції і заявив би на представників «Чернігівгазу» за самоуправство», — резюмував Ігор Денисенко.

Завідувач сектору НКРЕКП в області Олександр Тимошенко сказав, що суті справи не знає, тому коментувати будь-що не може, тим паче без документів. Але підтвердив: «Усе спілкування повинне відбуватися письмово. Буде заява — буде аналіз ситуації та відповідь. Навіть якщо людина напише заяву про те, що вимагають усно, то що ми зробимо? Усі вимоги повинні бути письмово оформлені».

Ми спробували зв’язатися з представником «Чернігівгазу» Сергієм Дорошенком. Той послався на зайнятість, пояснивши, що перебуває у відрядженні, та пообіцяв надати коментар пізніше, однак у домовлений час додзвонитися до нього не вийшло. Тож ми залюбки залишимо місце для коментаря представників «Чернігівгазу». Цікаво, чим обґрунтує монополіст свої усні вимоги?

Версія для друку          На головну
  • З повідомлень інформагентств
Ціни різні
Читати
Хвали мене, губонько, бо тебе роздеру
Читати
Які ж вибори без резонансу
Читати
Чи дочекаються гірники заробленого?
Читати
Компенсація зросте
Читати
Телефонні мінери не вгамовуються
Читати





При використанні наших публікацій посилання на «Сільські Вісті» обов’язкове