Архів
П’ятниця,
5 червня 2020 року

№ 41 (19789)
  Про нас
  Реклама
  Поточний номер
ico   Передплата

Шукати фразу повністю
      У номері:Весела світлицяНаша поштаСоняшник
  Версія для друку          На головну
  • Запитання — відповідь

Торкатись заборонено?

Ліна ПАСЬКО.

«Уже кілька разів траплялись у мене ситуації, коли продавчині у магазині не дозволяли чіпати одяг. Бо буцімто забруднимо — наставимо плям на світлі речі. Навіть бажання щось купувати після цього зникає. Як бути у таких ситуаціях? Чи правомірно це?», — запитує Світлана К. із Кам’янець-Подільського району Хмельницької області.

СПРАВДІ, подібні випадки трапляються у магазинах — іноді можна почути або побачити напис на кшталт «Руками не чіпати». Особливо часто таке зустрічається у магазинах дорогого одягу, хутряних виробів. Обираючи весільну сукню, теж можна наразитися на застереження продавчині: «Міряйте, якщо точно будете її купувати». Цікава ситуація, чи не так?

Але всі ці заборони не більш ніж вигадка самого ж торговельного закладу, так звані внутрішні правила, адже магазин не музей. Подібні дії продавців є не просто «антимаркетинговим ходом», а й порушенням норм законодавства. Згідно зі статтею 700-ю Цивільного кодексу України, покупець має право до укладання договору купівлі-продажу оглянути товар, вимагати проведення в його присутності перевірки властивостей товару або демонстрації користування ним, якщо це не виключено характером товару і не суперечить правилам роздрібної торгівлі. Натомість продавець зобов’язаний надати покупцеві необхідну і достовірну інформацію про товар, що пропонується до продажу. Інформація має відповідати вимогам закону і правилам роздрібної торгівлі щодо її змісту і способів надання. А ще, відповідно до частини другої статті 17-ї Закону України «Про захист прав споживачів», продавець зобов’язаний всіляко сприяти споживачеві у вільному виборі продукції та форм її оплати.

Адже, погодьтеся, щоб придбати річ, спочатку треба її «проаналізувати». Наприклад, якщо це одяг — відчути тканину, фактуру, оглянути в цілому і, якщо потрібно, приміряти. І для цього мають бути умови і відповідне ставлення. У пункті 11-му Правил роздрібної торгівлі непродовольчими товарами, затверджених наказом Мінекономіки України, вказано, що суб’єкт господарювання зобов’язаний створити споживачу зручні умови для ознайомлення, вибору і примірки швейних, трикотажних, хутряних, овчинно-шубних (кожухових) товарів і головних уборів.

Проте покупці теж мають пам’ятати, що все має розумні межі: якщо хочете оглянути річ, переконайтеся, що у вас чисті руки і ви не наставите масних чи брудних плям на одяг чи виріб, зіпсувавши його товарний вигляд. А приміряючи вподобане, не забувайте про обережність і збереження чистоти речі.

Версія для друку          На головну
  • З повідомлень інформагентств
Безробіття зросло
Читати
Два рекорди
Читати
Майже як раніше
Читати
Відійшов у вічність геній
Читати
Розікрали «подушку безпеки»
Читати
Дзвінкі червінці
Читати
Електронно та автоматично
Читати





При використанні наших публікацій посилання на «Сільські Вісті» обов’язкове