Архів
Вівторок,
20 серпня 2019 року

№ 66 (19713)
  Про нас
  Реклама
  Поточний номер
ico   Передплата

Шукати фразу повністю
      У номері:Соняшник
  • За рубежем
Попросять із речами на вихід

НІМЕЧЧИНА активізувала депортацію біженців через часті поїздки останніх на батьківщину.

Докладніше...
«Острів не продається!»

ДАНІЯ. Президент США Дональд Трамп підтвердив зацікавленість у купівлі у країни острова Гренландія.

Докладніше...
Сутички на релігійному ґрунті

ІЗРАЇЛЬ. В Єрусалимі відбулися нові сутички між ізраїльською поліцією та мусульманами.

Докладніше...
Ультимативна вимога

ПІВНІЧНА КОРЕЯ заявила про неможливість поновлення переговорів із Південною Кореєю.

Докладніше...
Борговий політичний зашморг

БІЛОРУСЬ і ВЕНЕСУЕЛА — найбільші боржники РФ.

Докладніше...
Заворушення

ІНДІЯ. Влада позбавила автономії штат Джамму і Кашмір.

Докладніше...
Теракт на весіллі

АФГАНІСТАН. У Кабулі на весіллі стався теракт.

Докладніше...
Версія для друку          На головну

Чи будуть дороги?

Віталій НАЗАРЕНКО.

Фото автора.

Про повноцінний ямковий ремонт автошляхів територіального значення можна забути! У Службі автомобільних доріг Чернігівської області бідкаються — з року в рік їм урізають фінансування. За такої ситуації в установі заявляють, що неспроможні полатати левову частину ям. Заступник начальника служби Віталій Значко сподівається на те, що дороги територіального значення уряд незабаром закріпить за громадами. Відтак їх утримання стане клопотом і без того худих місцевих бюджетів. Що в такому разі робити сільським головам і як змусити балансоутримувачів лагодити автошляхи?

За залишковим принципом

3% ПОТРЕБИ — саме таким є цьогорічне фінансування ремонту доріг Чернігівщини. Заступник начальника Служби автомобільних доріг області Віталій Значко не приховує проблеми, відкрито говорить про скорочення обсягів фінансування. За його словами, якщо позаторік було виділено 846 мільйонів гривень, то в поточному році — 590 мільйонів, із них 300 мільйонів — на ремонт 13 об’єктів, решта — на експлуатаційне утримання доріг. За таких умов основний вид робіт — це ямковий ремонт.

Особливо критичною є ситуація з територіальними автошляхами. «Територіальні дороги у нас фінансуються за залишковим принципом, як, власне, і наука та освіта, медицина, — каже Віталій Значко. — Можу запевнити, що станом на сьогодні вже перевищені обсяги фінансування. Ставимо питання перед «Укравтодором» про додаткові кошти. Якщо вони надійдуть, тоді направимо їх на дороги територіального значення».

Начальник відділу якості, техконтролю і нових технологій служби Володимир Боровик говорить, що нині основний напрямок, де проводиться ямковий ремонт, — це дорога Сосниця — Шаповалівка. А от складний борзнянський напрямок чомусь в плани не внесли. Депутат Чернігівської облради Юрій Болоховець стверджує, що неодноразово подавав клопотання про ремонт шляху Велика Загорівка — Плиски — Івангород — Ічня. Ця транспортна артерія є вкрай важливою не тільки для місцевих селян, а й для багатьох суб’єктів господарювання. Б’ють на сполох і депутати, і сільські голови. Керівник Плисківської ОТГ Марина Вірко куди тільки не зверталася, а віз і нині там.

Про жахливий стан місцевих автошляхів говорить і хорошеозерський сільський голова Микола Радевич. Він пішов далі і написав звернення на ім’я начальника головного управління Нацполіції в Чернігівській області Едуарда Альохіна. «Приїжджали, дивились, сказали, що треба звертатись в управління капітального будівництва ОДА, — пояснює Микола Іванович. — Дорога від Крут до села і по селу аварійна, і, наскільки я розумію, ніхто не збирається тут навіть ями латати».

За такої ситуації цікавим є те, що ямковий ремонт дороги від міжнародної траси Кіпті — Глухів до станції Крути нинішнього року провели, а далі — не наважились.

— Що стосується борзнянського напрямку, то ми виконаємо ямковий ремонт, якщо отримаємо додаткові кошти, — каже Володимир Боровик. — Виходячи з тих обсягів фінансування, які маємо на сьогодні, роботи провадяться передовсім на трасах міжнародного, національного та регіонального значення, тобто на тих, де рух від чотирьох до 12 тисяч транспортних засобів на добу.

На плечі громад

ОКРІМ зношеності покриття автошляхів, існує й проблема контролю за проїздом великовагового транспорту. Наприклад, на всю Чернігівщину діє тільки три пункти контролю. Гірка правда, але нині всього один екіпаж підрозділу «Укртрансбезпеки», який працює біля села Красне, здатен забезпечити відповідний цілодобовий контроль. Неважко уявити, як 60-тонні фури агрохолдингів, завантажені збіжжям, добивають місцеві дороги, і ніхто їм не може в цьому завадити.

Територіальні шляхи — це біль для місцевих селян і бізнесу. У найкращому разі державних грошей вистачить хіба на їх ямковий ремонт. Віталій Значко вирішення цього складного питання вбачає у зміні балансоутримувача.

— Сподіваюсь, буде відповідне рішення про передачу на утримання доріг територіального значення місцевим громадам. Тоді останні визначатимуть пріоритети, затверджуватимуть плани, шукатимуть кошти для проведення робіт на цих автошляхах, — переконаний він.

От тільки де бідним громадам, на плечі яких держава звалила всю соціалку, брати гроші на ремонт доріг, чиновник облавтодору не сказав. Здавалося б, з цієї ситуації немає виходу, але це тільки на перший погляд.

Вихід є

ГРОМАДСЬКИЙ активіст Олександр Рудоманов на боротьбі з чиновниками, як то кажуть, з’їв не одну собаку. У більшості випадків він перемагав. Запевняє, що головне знати алгоритм, адже відповідна законодавча база для вирішення проблем існує.

— Ями на дорогах — це порушення кількох пунктів ДСТУ 3587-97 «Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги, вулиці та залізничні переїзди. Вимоги до експлуатаційного стану»; ДСТУ 4100-2014 «Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила користування; ДСТУ 2587:2010 «Розмітка дорожня. Загальні технічні вимоги. Методи контролювання. Правила застосування», — коментує він. — Відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення, існують покарання за недотримання належного стану покриття. І тут важливо не скиглити, а діяти!

Алгоритм ремонту дороги має приблизно такий вигляд: скарга до патрульної або обласної поліції, далі — передача вашого звернення відділу Служби безпеки дорожнього руху (БДР), виїзд інспектора БДР на місце та перевірка викладених вами фактів. Після цього надання припису на усунення порушень і перемога або повторний припис.

Інколи звернення, залишене через урядовий контакт-центр, люблять розписувати на місцеву владу. За словами Олександра Рудоманова, якщо так сталося, сміливо залишайте скаргу повторно, але вже вказуючи виконавця — Національну поліцію.

Як приємний бонус — Національна поліція, крім накладання припису, може притягнути утримувача дороги до адміністративної відповідальності за відсутність реагування на ями, відсутність попереджувальних знаків про них та неусунення перешкод на дорозі за ст ст. 139-ю та 140-ю КУПаП.

— Якщо припис про ремонт дороги не виконується, тоді поліція складає адміністративний протокол та відправляє його до суду, — пояснює громадський експерт. — Штраф за невиконання припису коливається в межах від 255 до 340 гривень, також винна особа має сплатити 352 гривні судового збору. Отже, невиконання одного припису обійдеться від 600 гривень.

Версія для друку          На головну
  • З повідомлень інформагентств
Почався з інциденту
Читати
Українська передвиборна карта
Читати
Умили руки
Читати
Навчатимуться державною
Читати
Розмитнення «євроблях» і нові штрафи
Читати
Стрілянина на кордоні
Читати





При використанні наших публікацій посилання на «Сільські Вісті» обов’язкове