Архів
Вівторок,
2 липня 2019 року

№ 52 (19699)
  Про нас
  Реклама
  Поточний номер
ico   Передплата

Шукати фразу повністю
      У номері:Липень
  • За рубежем
Забули, про що говорили?

ЯПОНІЯ. В Осаці завершився саміт лідерів «Великої двадцятки».

Докладніше...
Масштабний авіаудар

СИРІЯ. Ізраїльські ВПС завдали потужних авіаударів по Дамаску і Хомсу.

Докладніше...
Новий голова

ФІНЛЯНДІЯ взяла на себе від Румунії головування в Європейській Раді.

Докладніше...
Знову сутички з поліцією

КИТАЙ. У Гонконзі знову протести. Поліція застосувала кийки та сльозогінний газ.

Докладніше...
Не продихнути

ЄВРОПА. Гарячі вітри з пустелі Сахара принесли на континент аномальну задуху і спеку.

Докладніше...
Підводне метро

КИТАЙ. Відкрилась перша лінія метро під руслом ріки Хуанхе.

Докладніше...
Версія для друку          На головну
  • Гаряча тема

На все приходить час розплати

Михайло ГУБАШ.

Уламки ракети зенітного комплексу «Бук» (із написами російською мовою), якою був збитий літак «Малайзійських авіаліній». Фото з прес-конференції в Нідерландах 24 травня 2018 року.

Кількарічне розслідування трагічної долі рейсу МН17, збитого в небі над Донеччиною, добігає свого логічного завершення. Підозрюваних в організації цього жахливого злочину названо поіменно.

Три росіянина й один українець

НАГАДАЄМО: 17 липня 2014 року над cхідною частиною Донецької області з екранів радарів зник «Боїнг-777», що належав «Малайзійським авіалініям» і здійснював рейс МН17 за марш-рутом Амстердам — Куала-Лумпур. У катастрофі загинули екіпаж і пасажири літака — загалом 298 чоловік, включно з 80 дітьми.

Майже чотири роки після того, в травні 2018-го, Міжнародна слідча група (JIT) на прес-конференції в Гаазі продемонструвала уламки ракети, якою збили літак. Зенітний ракетний комплекс «Бук», з якого була випущена ракета, належав 53-й зенітній ракетній бригаді протиповітряної оборони, що базується в російському Курську. Тоді ж Нідерланди та Австралія офіційно звинуватили Росію у відповідальності за катастрофу малайзійського пасажирського літака рейсу МН17.

Вже поточного року, 19 червня, в організації цього злочину офіційно оголошено підозру чотирьом особам: росіянину Ігореві Гіркіну (Стрєлкову), який влітку 2014 року був так званим міністром оборони ДНР, російському генералові Сергієві Дубинському (позивний «Хмурий»), який керував «розвідкою ДНР», Олегові Пулатову (позивний «Гюрза»), який на той час очолював «2-й відділ ГРУ ДНР», а також єдиному серед них громадянину України Леонідові Харченку (позивний «Кріт»), на той час ватажкові одного з «розвідувальних батальйонів» проросійських бойовиків. Суд над ними призначено на 9 березня 2020 року.

На Росії й шапка горить

ОСКІЛЬКИ всі підозрювані належать до сил, які керувалися (та й дотепер контролюються) Росією, її участь в інциденті є очевидною. Адже вивести зенітно-ракетний комплекс із пункту постійної дислокації, переправити його за сотні кілометрів, та ще й через кордон, затим здійснити бойовий пуск ракети й доправити комплекс назад — усе це без наказу зверху (або хоча б узгодження) зробити неможливо. Ну а хто в Росії має відповідні повноваження? Запитання, як кажуть, риторичне.

«Ми тепер маємо інформацію, докази, що Російська Федерація причетна до цієї трагедії й цього злочину так чи інакше, — наголосив головний прокурор Нідерландів, який очолює міжнародну спільну слідчу групу, Фред Вестербеке. — Я переконаний: РФ знає, що сталося. І не надала нам цієї інформації. Я б не назвав це співпрацею».

Позиція ж Росії щодо висновків слідчих така: ми не надаємо слідству допомоги тому, що нас не запрошено до складу слідчої групи. Ну а літак збили, звісно, не ми. Бо у вас нема цьому доказів.

Як бачимо, все як завжди: а ви спочатку доведіть нашу причетність, тоді й визнаємо свою провину. Можливо. А може, й ні.

До чого тут пальмова олія

ДО РЕЧІ, з висновками міжнародної слідчої групи не погоджуються й представники малайзійської сторони. Так, прем’єр-міністр Малайзії Махатхір Мохамад каже, що не вірить у вину РФ, бо у слідства, за його словами, немає прямих доказів. Не виключено, що така позиція обумовлюється тим, що представників цієї країни спочатку також, як і Росії, не запросили до складу міжнародної слідчої групи, куди увійшли представники Нідерландів, Бельгії, Австралії і України. Малайзію запросили лише через кілька місяців — наприкінці 2014-го. Тож образились. Можливо, й справедливо. Адже серед загиблих пасажирів лайнера було майже півсотні їхніх співгромадян, та й сам авіалайнер належав малайзійській компанії. Втім, дехто небезпідставно вважає, що причина такої позиції Малайзії полягає зовсім не в образі, а в пальмовій олії (між іншим, не дуже якісній), яку вона у великій кількості експортує до РФ, і у російських бойових літаках-винищувачах Су-30 і МіГ-29 та іншому озброєнні, які звідти імпортує. Мовляв, життя загиблим уже не повернеш, а жити далі треба…

Полювання на літаки

ЗА ОДНІЄЮ з основних версій, яка з’явилася майже відразу після інциденту, збили пасажирський літак бойовики. Але їх нібито хтось «підставив» — надав інформацію, що о такій-то годині в такому-то секторі пролітатиме український військово-транспортний літак із військовослужбовцями і військовою технікою на борту. Ось «ополченці» й клюнули на цю дезу, переплутавши пасажирський лайнер із транспортником ВПС ЗСУ. Терористи сподівалися на повторення ситуації зі збиттям військово-транспортного літака Іл-76, який російські найманці з диверсійної «групи Вагнера» збили 14 червня 2014-го при спробі заходу на посадку у Луганський аеропорт. Тоді загинуло 40 українських десантників і дев’ять членів екіпажу. Та не так сталося, як гадалося, й замість військового Ан-26 з неба на землю полетіли уламки цивільного «Боїнга-777»...

Треба зазначити, що в середині того літа розгорнулося справжнє полювання на українські військові літаки. Так, 14 липня винищувач ЗС РФ збив у Луганській області літак військово-транспортної авіації України Ан-26, а напередодні трагедії з пасажирським МН17 жертвою ворожих атак стали ще два українські штурмовики — СУ-25 і СУ-25М1. Один був збитий ракетою з російського літака, другий — підбитий бойовиками з переносного зенітно-ракетного комплексу (ПЗРК). Загалом за червень і половину липня 2014-го ЗСУ втратили понад десяток літальних апаратів.

Збивши пасажирський «Боїнг», бойовики спочатку повідомили про знищення ними ще одного українського військово-транспортного літака Ан-26. Цю новину того ж дня підхопили і широко розповсюдили російські ЗМІ. Аж раптом виявилося, що «Бук» поцілив не у військове повітряне судно, а в цивільне, і жертвами атаки стали не українські військові, а майже три сотні мирних пасажирів…

Улітку 2014-го дехто ще до останнього сумнівався, «за ким правда» на Донбасі. Аж доки не сталася трагедія з пасажирським літаком рейсу МН17. Після цієї трагічної події всі сумніви зникли: владу на Сході України захопили злочинці. Через кілька років до такого ж висновку дійшли й у міжнародній слідчій групі.

Гіркін — пророк?

ІЩЕ 2014-го Стрєлков-Гіркін казав, що в майбутньому не виключає свого перебування на лаві підсудних Гаазького трибуналу, причому поруч із… Володимиром Путіним. Невже наврочив? Собі — так точно. Якщо, звісно, доживе до судового процесу. До речі, на оголошення йому з подільниками підозри Гіркін категорично заявив, що малайзійський літак збили не «ополченці». Тим самим, рятуючись, прозоро натякнув на виконавців теракту з числа військовослужбовців ЗС РФ. Тож остаточний висновок про те, хто саме збив «Боїнг», має визначити суд.

Із цього приводу генпрокурор Нідерландів Фред Вестербеке зазначив, що ці люди, яким оголошено підозру, самі не стріляли по літаку, але вони організували доставку ракетного комплексу, тому тепер вважаються підозрюваними. «Існує версія, що хотіли збити військовий літак, а не пасажирський. Навіть якщо план і був такий, ми все одно переслідуватимемо їх за збиття МН17. Те, що вони хотіли здійснити і що зробили насправді, буде визначено судом», — наголосив нідерландський представник Феміди.

Що ж до чільника Кремля, то перспектива побачити його на лаві підсудних у Гаазі, як передбачав Гіркін, поки що видається малоймовірною. Тож сидить у Москві. Втім, шляхи Божі незбагненні…

Версія для друку          На головну
  • З повідомлень інформагентств
Планово підвищилась
Читати
За новими правилами
Читати
Посилковий ліміт
Читати
Подорожувати стало комфортніше
Читати
Будьте обережні!
Читати
Порахували «збитки»
Читати
Перетнув межу нахабства
Читати
Торгують на повну
Читати
Вибір буде багатий
Читати
«Не читав, але засуджую»...
Читати





При використанні наших публікацій посилання на «Сільські Вісті» обов’язкове