Архів
Вівторок,
11 вересня 2018 року

№ 70 (19617)
  Про нас
  Реклама
  Поточний номер
ico   Передплата

Шукати фразу повністю
      У номері:Пост здоров’я
  • За рубежем
За толерантність, проти дискримінації

ПОЛЬЩА. У Варшаві стартувала двотижнева нарада ОБСЄ із ситуації з дотриманням прав людини.

Докладніше...
Уривається терпець

НІМЕЧЧИНА. Уряд розглядає можливість приєднання до військового альянсу США, Франції і Великої Британії у Сирії.

Докладніше...
Напруженість наростає

ТУРЕЧЧИНА перекинула бронетехніку до кордону з Сирією.

Докладніше...
Відбудували через 17 років

У США 11 вересня відбуваються пам’ятні заходи за загиблими у баштах-близнюках внаслідок теракту.

Докладніше...
Відмовляються від шокової терапії

БІЛОРУСЬ відмовилася від кредитної програми МВФ.

Докладніше...
Антимігрантські настрої посилюються

У ШВЕЦІЇ відбулися парламентські вибори.

Докладніше...
Пенсійні протести

РОСІЯ. У 59 містах відбулись акції протесту проти пенсійної реформи.

Докладніше...
Жертв дедалі більше

ЯПОНІЯ оговтується від потужного землетрусу на острові Хоккайдо.

Докладніше...
Версія для друку          На головну
  • Освітня панорама

Школи шикуються за рейтингом

Олена КОЩЕНКО.

ОПУБЛІКОВАНО рейтинг загальноосвітніх навчальних закладів за результатами складання тестів ЗНО їхніми випускниками минулого навчального року. На першому місці — Львівський ліцей-інтернат при ЛНУ імені Франка, на другому — київський Природничо-науковий ліцей №145, на третьому — столичний ліцей «Інтелект»… Загалом до найпрестижнішого десятка потрапили шість київських навчальних закладів, два з Дніпра та по одному зі Львова та Харкова.

Тим часом серед областей лідером рейтингу за результатами ЗНО стала Львівська область. Друге і третє місця посіли Черкаська та Київська. Гарні результати тестування також у випускників навчальних закладів Тернопільської, Харківської та Сумської областей. Тоді як найгірше склали ЗНО одинадцятикласники Чернівецької та Закарпатської областей.

Парти і дошки — згодом

НИНІШНЬОГО року на створення передбаченого реформою нового освітнього простору в початковій школі уряд виділив один мільярд гривень. Справді, безпрецедентна сума. Про таку щедрість Кабінету міністрів Володимира Гройсмана заздалегідь було широко оповіщено. Як і про те, що 40% цих грошей мало піти на закупівлю дидактичних матеріалів для першого класу, ще 40% — на придбання сучасних меблів-трансформерів для першачків, а решта 20% — на комп’ютерне обладнання для початкових класів. Проте коли розпочався навчальний рік, то на місцях з’ясувалося, що подекуди не лише у селах, а й у великих містах класи для першачків виявилися не обладнаними до початку навчального року.

Батьки першокласників у соціальних мережах не приховують розчарування. Деінде навчальні заклади взялися власним коштом забезпечувати всім необхідним передбачений реформою новий освітній простір для дітей. Як засвідчили соціальні мережі, «побори» на реформу НУШ із батьків першачків сягали від 800 до двох тисяч гривень.

Виходить, реформа ще на старті дала збій. Сталося це з таких причин. Перша — влада областей вчасно не розподілила між своїми школами бюджетні гроші. Друга — недобросовісність місцевих чиновників, які заблокували тендери заради недобросовісної конкуренції. Третя — українські виробники просто не встигли до першого вересня виготовити достатню кількість парт за параметрами МОН. А ці парти, як відомо, мають бути тільки одномісні, котрі можна регулювати за висотою і легко переставляти. Зрештою, четверта причина — відвертий саботаж освітніх інновацій з боку деяких директорів шкіл і вчителів.

Підручники? Десь у дорозі

НАВЧАЛЬНИЙ рік у школах уже розпочався, а доставка підручників для першого, п’ятого та десятого класів затримується. Причому для старшокласників — щонайменше на два місяці. Основними мотивами освітні чиновники назвали блокування закупівель видавництвами через судові позови, обмежені поліграфічні потужності країни, недосконалу процедуру експертизи підручників, а також у 2,5 разу зрослу їх кількість — понад 18 млн примірників. Щоправда, електронні версії підручників з усіх предметів 1-го, 5-го та 10-го класів уже є у вільному доступі в Інтернеті.

МОН закликає вчителів не просити батьків докуповувати підручники та друковані зошити, оскільки перший місяць вони не дуже й потрібні.

Почнуть із учителів-пенсіонерів

МІНОСВІТИ підготувало зміни для вчителів пенсійного віку, для чого у вже внесених відомством до парламенту нових поправках до закону «Про загальну середню освіту» передбачається, що всіх шкільних педагогів пенсійного віку буде переведено на контрактну форму роботи. Причому незалежно від того, рядовий це предметник, завуч чи директор. З ними переукладатимуть контракт. У ньому буде чітко прописано, зокрема, вимоги та обов’язки педагога: як саме він має проводити навчальний процес, якими сучасними навчальними методиками володіти, якою має бути результативність роботи з учнями.

Наміри МОН очевидні, його чільниця Лілія Гриневич їх і не приховує. За її словами, є викладачі-пенсіонери, які і в 70 активно працюють, опановуючи сучасні методики, однак є й такі, які «вже просто не здатні повноцінно трудитись на Нову українську школу». Як відомо, на викладання за контрактом у ході реформи мають бути переведені всі без винятку вчителі. А почати вирішили, як бачимо, з пенсіонерів.

Вища школа кує кадри безробітних

СЬОГОДНІ у державі кожний другий випускник закладу вищої освіти трудиться не за фахом. Ще майже дві третини дипломованих спеціалістів стоять на обліку в службі зайнятості. І великою мірою через те, що їхні професії малозатребувані у суспільстві. Або ж фахова підготовка не відповідає вимогам працедавців… Таку інформацію оприлюднило Міністерство молоді та спорту. Це критичний показник стану вищої освіти. Водночас первинна ланка — професійно-технічна освіта — поки що не розвивається. Тоді як саме на кваліфіковані робітничі кадри попит у країні зростає.

Різниця у віці має значення

ДЛЯ всіх українських шкіл почав діяти новий порядок створення при загальноосвітніх закладах груп подовженого дня.

Зокрема, якщо раніше групи можна було комплектувати з учнів щонайменше чотирьох вікових категорій, то зараз різниця у віці учнів однієї групи не може перевищувати двох років. Така зміна дасть змогу забезпечити комфортніші умови для дітей з урахуванням їхніх індивідуальних психологічних відмінностей та фізичного розвитку. Втім, у сільських школах, до яких дітей підвозять шкільним автобусом, все ж дозволили комплектувати групи подовженого дня з учнів різного віку.

Перебувати в групі подовженого дня учні мають не більш як 6 годин на день. При цьому її наповнюваність не повинна перевищувати 30 чоловік. Тим часом інклюзивні та спеціальні групи створюють за заявою батьків чи інших законних представників дітей. Наповнюваність спеціальної групи має бути від шести до 12 учнів, залежно від нозології.

Згідно з документом, рішення про створення та роботу груп подовженого дня приймають засновники шкіл за письмовими зверненнями батьків чи інших законних представників учнів. Для цього в школі також має бути відповідна матеріально-технічна база та умови для харчування. Першокласникам можуть створювати умови для сну.

Версія для друку          На головну
  • З повідомлень інформагентств
На інформаційному фронті
Читати
Новий, 5779-й
Читати
Триває робота над автокефалією
Читати
Пошта підвищує тарифи
Читати
Черга скоротилася
Читати
У пріоритеті — оборонка
Читати
Бити майже перестали
Читати
Увага: незабаром відкриття сезону
Читати
Українці в Канаді
Читати
Заробітчани гарують
Читати






Мал. А. Василенка.

При використанні наших публікацій посилання на «Сільські Вісті» обов’язкове