Архів
Вівторок,
13 лютого 2018 року

№ 12 (19559)
  Про нас
  Реклама
  Поточний номер
ico   Передплата

Шукати фразу повністю
      У номері:Пост здоров’я
  • За рубежем
Твердий намір бути на чолі

НІМЕЧЧИНА. Ангела Меркель заявила, що до кінця терміну не залишить поста канцлера в коаліційному уряді.

Докладніше...
Атакували найманців

СИРІЯ. Міжнародна антитерористична коаліція на чолі зі США атакувала сили сирійського режиму.

Докладніше...
Провокація конфлікту

АЗЕРБАЙДЖАН. Президент Ільхам Алієв заявив, що столиця Вірменії — «споконвічно азербайджанська земля».

Докладніше...
Позбуваються монополіста

УГОРЩИНА. Прем’єр-міністр заявив про кінець російської «газової монополії» в країні.

Докладніше...
Пообіцяв народу світле майбутнє

В ІРАНІ відсвяткували 39-річчя Ісламської революції.

Докладніше...
Упав на зльоті

РОСІЯ. У Підмосков’ї зазнав катастрофи пасажирський літак Ан-148.

Докладніше...
Робота над помилками

БІЛОРУСЬ. Скасовано так званий податок на дармоїдство.

Докладніше...
У ритмі самби

БРАЗИЛІЯ. У Ріо-де-Жанейро відбувається найбільший у світі карнавал.

Докладніше...
Версія для друку          На головну
  • Актуально

Маршрутка не таксі

Маргарита СИТНИК.

Ціни на проїзд у громадському транспорті, як і якість надаваних послуг, давно вже є притчею во язицех. Наприкінці минулого року експерти прогнозували, що вартість перевезень зросте на кілька гривень. Так воно і сталось.

ПЕРЕВІЗНИКИ без угаву повторюють: ціни розраховуються виходячи з вартості пального, запчастин і витратних матеріалів, які своєю чергою «прив’язані» до курсу долара. Крім того, «мінімалка» ж зросла... Нещодавно у столиці мінімум на шести маршрутах вартість проїзду збільшилася на одну гривню (досі коливалися в діапазоні 4-6 залежно від протяжності). У мерії зробили вигляд, що нічого не сталося, опублікувавши коментар такого змісту: «Частина перевізників підняла ціни ще торік, а тепер і решта підтягується. Вони обіцяють, що вище семи гривень проїзд у маршрутках поки що не дорожчатиме». Однак столична влада насправді може лише сподіватися на обіцянки — із 2015 року вона відсторонилася від регулювання тарифів, діючи згідно з постановою Кабміну.

Одеситам пощастило менше — ціни в транспорті підвищились на дві гривні, тобто на 40% (із п’яти до семи). І так само одеська влада заявила, що не має впливу на тарифоутворення. Але людей здорожчання вартості послуги поряд із незмінністю її якості обурило настільки, що вони влаштували акцію під мерією, промовисто взявши із собою лопати (як пояснили активісти, із натяком на побудову метрополітену, втім, це можна трактувати і по-іншому, більш радикально). Проте керманичі міста нічого зрозуміло не пояснили, обійшовшись мантрою про курс долара та здорожчання запчастин. Тож небайдужі громадяни готують документи та будуть подавати до суду.

Херсонці почали відстоювати своє право на проїзд за доступною ціною ще торік у жовтні. Тоді, нагадаємо, проїзд різко зріс із трьох гривень до п’яти. Активісти закликали жителів міста залишати на створеному волонтерами ресурсі ukrskarga.org.ua свої претензії, адже моніторинг стану транспорту місцевою владою здійснюється на основі повідомлень, що надійшли. Скарг було стільки, що перевізникам загрожувало розірвання 1 квітня нинішнього року договору. Удар по кишені — найліпші ліки: до кінця жовтня місто жило за старим тарифом. Утім, у листопаді виконавчий комітет Херсонської міськради встановив нову ціну — чотири гривні. Й це можна вважати прийнятним рішенням, адже, як відомо, хороший договір — коли обом сторонам він не подобається, але вони все одно його підписують.

Львівські перевізники намагалися притиснути тамтешню владу, подавши до управління транспорту різні розрахунки нового тарифу — від 6,05 до 7,35 грн. Однак виконком не погодився підвищити вартість проїзду до семи гривень, наполігши на п’яти, хоча маршрутники й нарікали, що працюватимуть собі у збиток. 10 січня в Тернополі сталася знакова подія — страйк перевізників, який уже встигли жартівливо назвати «бунтом імені чорної готівки». Річ у тому, що в місті торік на початку жовтня запровадили електронну оплату за проїзд. Водіїв таким чином позбавили «живої копійки», що не могло їх не обурити. Але тернопільська влада не здалася та й більшість містян підтримала це її починання, тож «файне місто» продовжує жити за новими правилами, які вважають досконалішими. Підвищили вартість проїзду і в регіонах — у середньому на дві-три гривні (на Полтавщині, наприклад, доїхати з села за 20 кілометрів од райцентру тепер коштує 18 гривень).

Отже, правило протесту і грамотного відстоювання позиції підтверджує свою дієвість. Якщо будемо сидіти, як миші під віником, ніхто за нас не потурбується — ні влада, ні надавачі послуг.

Версія для друку          На головну
  • З повідомлень інформагентств
Атака на гаманець
Читати
Iз тіні не виходимо
Читати
На краю демографічної прірви
Читати
Посунули американців
Читати
У гості й на роботу
Читати
Залишені сам на сам
Читати
Білорусам до смаку
Читати
Миротворці повернулися додому
Читати
Комунізму — кінець?
Читати
Неоціненний потенціал
Читати
Бурячки рядочками...
Читати






При використанні наших публікацій посилання на «Сільські Вісті» обов’язкове