Архів
П’ятниця,
15 грудня 2017 року

№ 98 (19543)
  Про нас
  Реклама
  Поточний номер
ico   Передплата

Шукати фразу повністю
      У номері:Добрий господарВесела світлицяНаша пошта
  • За рубежем
Жодних поступок хабарникам

РУМУНІЯ. У Бухаресті тиждень не вщухають протести проти «амністії корупціонерам».

Докладніше...
Мовне перезавантаження

МОЛДОВА. Румунська мова може стати офіційною у країні.

Докладніше...
Розлучення триває

ВЕЛИКА БРИТАНІЯ. Парламент залишив за собою право визначитися щодо Brexit.

Докладніше...
Терористи в облозі

СИРІЯ. У Дамаску запобігли теракту.

Докладніше...
Сформовано уряд

ПОЛЬЩА. Новий прем’єр-міністр Матеуш Моравецький сформував склад уряду країни.

Докладніше...
Знову наростає напруженість

ІЗРАЇЛЬ. Військово-повітряні сили атакували три об’єкти ХАМАС у секторі Газа.  

Докладніше...
Дбають про національну оборону

США уперше за сім років збільшують чисельність армії.

Докладніше...
Транзит газу призупинено

В ІТАЛІЇ припинено транзит російського газу й уведено надзвичайний стан.

Докладніше...
Версія для друку          На головну
  • Думка експертів

Бомба під боротьбу з корупцією

Михайло ГУБАШ.

Саме під такою назвою в інформагентстві «Українські новини» пройшла прес-конференція керівників «Інституту права і суспільства». Спікерами заходу стали справжні авторитети в галузі права: президент «Інституту права і суспільства» Юрій Кармазін, віце-президент Інституту, суддя Конституційного суду (2006—2015 рр.), генеральний прокурор України (1991-1993 рр.) Віктор Шишкін та віце-президент Інституту, голова Конституційного суду (2006-2007 рр.) Іван Домбровський.

«УКРАЇНІ немає сенсу боротися за своє тіло у Донбасі, якщо вона втрачає свою душу від корупції», — процитував нещодавно сказані слова держсекретаря США Рекса Тіллерсона Юрій Кармазін. Юрій Анатолійович просто відділив зерна від полови, пояснивши, що для боротьби з корупцією в Україні і раніше було достатньо органів та інституцій, потрібні тільки політична воля і суворе дотримання норм законодавства, насамперед — Конституції. Він зазначив, що антикорупційних структур, зокрема й «новоспечених», створено багато, однак результатів, на які має право сподіватися суспільство, практично катма, якщо не навпаки: масштаби огидного явища не зменшуються, а воно розквітає, особливо у вищих щаблях влади. А нові антикорупційні структури, які планувалося зробити локомотивом позитивних змін, виявилися... незаконними з точки зору їхньої невідповідності нормам Конституції України.

Зокрема, за словами експертів, Президент не може призначати та звільняти директора НАБУ і формувати саме бюро. Це означає, що ця інституція не є легітимною, як і її керівник Артем Ситник та його підлеглі. Отже, докази, здобуті нелегітимними детективами НАБУ, також стають незаконними й у судах не визнаватимуться. Хоча вітчизняна Феміда, з огляду на її нинішній жалюгідний і маріонетковий стан, найімовірніше, визнаватиме такі докази як законні і на їх основі ухвалюватиме відповідні вироки. Проте засуджені в Україні таким чином корупціонери, зокрема й із «сім’ї Януковича», зможуть із легкістю уникнути відповідальності, оскарживши такі рішення в міжнародному суді. Прикладом цього може бути рішення Страсбурзького суду у справі судді Верховного суду України Волкова, який навів Віктор Шишкін. Цей суд ухвалив рішення поновити опального суддю на роботі з виплатою відповідної компенсації. Причому Європейський суд з прав людини, наголосив Шишкін, не зазначив, що Волков не винний, він вказав, що його звільнення з посади Верховною Радою відбулося у порушення конституційної процедури. І цим порушенням було визнано... звичне для нашого парламенту явище — кнопкодавство! Ось значення і сила процедури, дотримання якої в Україні нерідко ігнорується.

З якою метою це робиться? Щоб тримати ситуацію невизначеною, впевнений Шишкін: «Або шеф НАБУ, призначений у нелегітимний спосіб, виконуватиме завдання Банкової, або, якщо він не виконуватиме цих завдань, можна буде розгорнути кампанію щодо його нелегітимності й на цій підставі зняти з посади. Що це було з боку Верховної Ради та команди Президента? Або дурість, або недоумкуватість, або ж ворожі дії, які закладають міну вповільненої дії. У будь-якому разі це ворожі дії проти України». Тому експерти не виключають імовірності, що каша була заварена з метою відбілення Януковича, аби допомогти йому уникнути відповідальності.

Річ у тому, роз’яснили спікери, що на відміну від Кабінету міністрів, який у своїй діяльності, крім конституційних норм, може керуватися ще й законами України, Президент і Верховна Рада мають повноваження, визначені виключно Конституцією. Тому і Глава держави, і парламент перевищили свої повноваження при створенні Національного антикорупційного бюро України (НАБУ), Державного бюро розслідувань (ДБР), Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП). Саме тому окремі положення відповідних законів, а також законів «Про запобігання корупції» та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо діяльності Генеральної прокуратури України» є, на думку досвідчених правників, неконституційними, тобто незаконними.

До чого це призводить? Та до тієї ж корупції і зубожіння населення країни! Як зазначив Юрій Кармазін, у випадку з НКРЕКП олігархи за допомоги Президента у шість разів півищили тарифи, перекладаючи у свої кишені кошти з державної скарбниці й кишень кожного українця. Аби припинити таке пограбування людей, в Інституті підготували проект конституційного подання до Конституційного суду про визнання неконституційними відповідних законів. Документ буде наданий усім керівникам парламентських фракцій, бо потрібно зібрати 45 голосів народних депутатів на його підтримку.

Також на прес-конференції порушили питання роботи Анатолія Матіоса на посаді керівника військової прокуратури. Згідно з документами, які вдалося отримати, А. Матіос працював за режиму Януковича, отже, мав бути люстрований. «Сьогодні основні справи проти Януковича розслідуються людиною, для якої спеціально була створена посада самим Януковичем. У цьому полягає відповідь на запитання, чому військова прокуратура займається не військовими злочинами і справами російського шпигунства в Україні, а бере під свій контроль справи, які підслідні НАБУ (справа Денисюка), — заявив Кармазін. — Варто зазначити, що Матіос приховав інформацію про свою роботу в період з 2011-го по 2014 рік, подаючи заяву на посаду голови Державного бюро розслідувань».

Експерти Інституту зазначили, що основною умовою подолання корупції є унеможливлення впливу політичних та олігархічних еліт на правоохоронні органи, створені для боротьби з цим ганебним явищем. Однак, за їхніми словами, законодавство не дає визначення поняття корупції. А як можна боротися з явищем, яке не визначено чітко юридично? Оскільки дефініція корупції відсутня, роз’яснив Іван Домбровський, то кожен тлумачить її, як йому заманеться. Тому Закон має дати виразне формулювання.

Ю. Кармазін, В. Шишкін та І. Домбровський наголосили, що ці висновки та пропозиції ґрунтуються не лише на їхніх поглядах та розумінні проблеми, а й на вивченні та врахуванні думок широкої української громадськості. Тому, гадаємо, до авторитетних фахівців у галузі права варто дослухатися всім — і владі, і суспільству.

Версія для друку          На головну
  • З повідомлень інформагентств
Гуляє зброя по країні
Читати
Відновили ліцензію
Читати
Втрати взимку рахують
Читати
Ех, раз, і ще раз...
Читати
Кір наступає
Читати
Напідпитку за кермом
Читати
У державній власності
Читати
Наживаються на біді
Читати
Нові ціни на поштові послуги
Читати
Керуватимуть іноземці
Читати
Не підтримують годувальників
Читати





При використанні наших публікацій посилання на «Сільські Вісті» обов’язкове